Alior Bank ma nową strategię na lata 2023-2024

Pod hasłem „bank co dzień, bank na przyszłość” Alior oczekuje poprawy głównych wskaźników kapitałowych i ryzyka kredytowego.

Publikacja: 06.02.2023 14:42

Alior Bank ma nową strategię na lata 2023-2024

Foto: Bloomberg

W poniedziałek zarząd Alior Bank przyjął strategię na lata 2023-2024. – Nasza obecna strategia „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” skoncentruje się na codziennym bankowaniu oraz zapewnieniu wygody klienta i rozwoju biznesu – podkreśla Grzegorz Olszewski, prezes zarządu Alior Banku.

Ma one być oparta na trzech filarach: wyższa kultura mobilności, wsparcie przedsiębiorczości oraz nowoczesny bank. - Rozumiejąc obecne trendy, chcemy być silną instytucją, nastawioną na budowanie głównej relacji poprzez kanały cyfrowe – zaznacza prezes.

Czytaj więcej

Co banki zrobią z miliardowymi zyskami za 2022 r.

Jako cele strategiczne uznano, że Alior ma być bankiem uniwersalnym, mocno cyfrowym, który utrzyma pozycji lidera finansowania zakupów poprzez udostępnienie nowej formy płatności Alior Pay.

Zakłada się wzrost zrównoważonego portfela kredytowego ze zdywersyfikowaną bazą klientów biznesowych, w szczególności w obszarze MŚP, jak również wsparcie transformacji energetycznej.

Alior chce być też liderem wykorzystania technologii z udoskonalonym modelem wytwórczym IT wspieranym kompetencjami i zaangażowaniem pracowników. A wszystkie działania mają oznaczać skuteczną monetyzację danych we wszystkich obszarach działalności.

Ustalone przez zarząd mierniki sukcesu nowej strategii zakładają, że w 2024 r. wskaźniki kapitałowe uplasują się powyżej 13,5 proc. dla Tier I (na koniec III kw. 2022 r. było to 12,4 proc.) oraz powyżej 15 proc. dla TCR (w III kw. 2022 r. – 13,7 proc.). Wskaźniki odzwierciedlające ryzyko kredytowe ustalono docelowo na poziomie poniżej 1,6 proc. w przypadku CoR (wobec ok. 1,6 proc. w III kw. 2022 r.) oraz poniżej 10 proc. dla NPL (wobec 11 proc. w III kw. 2022 r.)

Bank zakłada, że wskaźnik rentowności kapitału własnego ROE uplasuję się na koniec 2024 r. powyżej 13 proc., wskaźnik udziału kosztów w przychodach C/I – poniżej 45 proc., a wskaźnik lojalności klientów NPS – powyżej 45 (pod tym względem Alior Bank znajduje się w tzw. TOP3). W swojej nowej strategii Alior Bank wymienia również osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy.

Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku, zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. W 2015 r. większościowym właścicielem banku została Grupa PZU. Znakiem rozpoznawczym Aliora stał się unikalny format komunikacyjny, czyli „pan w meloniku”. Obecnie bank ma ok. 4 mln klientów indywidualnych, 1 mln użytkowników Alior Mobile. Jest liderem na rynku ratalnym, gdzie jego udział sięga 23 proc., a udział w rynku pożyczek gotówkowych sięga 8 proc.

W poniedziałek zarząd Alior Bank przyjął strategię na lata 2023-2024. – Nasza obecna strategia „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” skoncentruje się na codziennym bankowaniu oraz zapewnieniu wygody klienta i rozwoju biznesu – podkreśla Grzegorz Olszewski, prezes zarządu Alior Banku.

Ma one być oparta na trzech filarach: wyższa kultura mobilności, wsparcie przedsiębiorczości oraz nowoczesny bank. - Rozumiejąc obecne trendy, chcemy być silną instytucją, nastawioną na budowanie głównej relacji poprzez kanały cyfrowe – zaznacza prezes.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą
Banki
Szwajcaria nie chce powtórki z bankructwa Credit Suisse
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
EBOR wyszedł zdecydowanie spod kreski w 2023 roku