Deutsche Bank ma miliardy euro na premie. Nie wszyscy je dostaną

Deutsche Bank już trzeci rok z rzędu notuje straty. Mimo to kierownictwo banku chce wypłacić premie i przeznacza na to ponad 2 miliardy euro.

Aktualizacja: 12.03.2018 18:11 Publikacja: 12.03.2018 12:44

John Cryan, prezes Deutsche Bank nie dostanie premii za zeszły rok

John Cryan, prezes Deutsche Bank nie dostanie premii za zeszły rok

Foto: Bloomberg

ula

Premie mają dostać tylko pracownicy banku. Cały zarząd zrzekł się rocznych premii za 2017 rok.

Zarząd banku zapowiedział, że na premie przeznaczono nieco ponad 2 miliardów euro. Wiceprezes odpowiedzialny za dział HR w Deutsche bank Karl von Rohr powiedział niemieckim mediom, że premii nie dostanie zarząd największego banku Niemiec.

Oficjalne i pełne dane o premiach zostaną przedstawione w piątek.

Największe premie mają dostać zatrudnieni w bankowości inwestycyjnej Deutsche Bank - tam trafi połowa pieniędzy przeznaczonych na premie.

Karl von Rohr podkreślił, że zarząd obiecał pracownikom, że stopniowo bank będzie wracał do dawnego systemu premii, nawet mimo kłopotów finansowych oraz negatywnego wpływu reformy podatków w USA na kondycję banku.

Jednocześnie von Rohr powiedział, że zarząd Deutsche Bank zrezygnował z premii za 2017 rok.

Deutsche Bank zapowiedział tez, że będzie musiał zlikwidować część stanowisk. Pracę straci nawet 6 tys. osób do 2022 roku.

Prezes banku John Cryan zapowiedział obniżenie kosztów z działalności detalicznej o 900 mln euro rocznie po zakończeniu połączenia bankowości indywidualnej Deutsche Banku ze spółką zależną Postbank. Trzy lata temu prezes Cryan zapowiedział, że bank zlikwiduje 9 tys. miejsc pracy do 2020 roku.

Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem