Reklama

Banki promują konta

W tym roku banki postawiły na promocję rachunków osobistych i kredytów hipotecznych

Publikacja: 10.07.2010 07:56

Banki promują konta

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

W pierwszych pięciu miesiącach tego roku banki wydały na reklamę 393,5 mln zł (kwota nie obejmuje rabatów) – wynika z danych firmy Expert Monitor. To o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Podczas gdy w ubiegłym roku trwała wojna depozytowa i reklamowane były głównie lokaty oraz kredyty gotówkowe, to obecnie widać ostrą konkurencję na rynku kont osobistych, które obok kredytów hipotecznych są podstawowym produktem, na jaki postawiły banki. W tym roku na promocję rachunków instytucje wydały blisko 136 mln zł, podczas gdy w ciągu pięciu miesięcy ubiegłego roku tylko 59,9 mln zł.

Z danych za pierwszych pięć miesięcy wynika, że najwięcej na reklamę wydał BZ WBK (38,8 mln zł – bez uwzględnienia upustów). Bank przeprowadził kampanię promującą nowe konto Wydajesz i Zarabiasz, a do jego otwarcia zachęcał słynny francuski aktor Gerard Depardieu.

– Zdecydowaliśmy się na zagraniczną gwiazdę, ponieważ byliśmy zadowoleni z poprzednich kampanii z udziałem międzynarodowych gwiazd. To nas wyróżnia na rynku i oddziałuje pozytywnie zarówno na markę, jak i na sprzedaż – podkreśla Jędrzej Marciniak, szef marketingu BZ WBK.

– Po sześciu tygodniach kampanii jej wyniki były tak dobre, że postanowiliśmy ją przedłużyć i w efekcie trwała prawie trzy miesiące – dodaje Marciniak. W tym czasie bank otworzył prawie 150 tys. nowych kont, co oznaczało podwojenie sprzedaży w porównaniu z okresem przed kampanią.

Reklama
Reklama

Drugi po względem wydatków reklamowych był Bank Millennium (31,4 mln zł). Przeprowadził w tym czasie kampanię wizerunkową wspierającą emisję akcji, poza tym promował kredyty hipoteczne oraz konta oszczędnościowe. Trzeci w kolejności był Polbank (oddział greckiego EFG Eurobank Ergasias), który przeznaczył na ten cel 27,2 mln zł. – Obok reklamy skierowanej do małych przedsiębiorstw i pierwszej w Polsce reklamy karty zbliżeniowej skoncentrowaliśmy się na promowaniu naszego Konta Mocno Oszczędzającego. W czasie szczytu trwania kampanii otwieraliśmy dziennie średnio 2,5 tys. kont – tłumaczy Małgorzata Nycz, dyrektor marketingu Polbank EFG. 

W pierwszych pięciu miesiącach tego roku banki wydały na reklamę 393,5 mln zł (kwota nie obejmuje rabatów) – wynika z danych firmy Expert Monitor. To o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Podczas gdy w ubiegłym roku trwała wojna depozytowa i reklamowane były głównie lokaty oraz kredyty gotówkowe, to obecnie widać ostrą konkurencję na rynku kont osobistych, które obok kredytów hipotecznych są podstawowym produktem, na jaki postawiły banki. W tym roku na promocję rachunków instytucje wydały blisko 136 mln zł, podczas gdy w ciągu pięciu miesięcy ubiegłego roku tylko 59,9 mln zł.

Reklama
Banki
Szefowa Banku Rosji pod sąd. Jest wniosek do Trybunału w Hadze
Banki
BGK udzielił kredytu na przebudowę i modernizację hotelu w centrum… Rzymu
Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Reklama
Reklama