fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

2,6 mld zł na reklamę internetową w Polsce

Tyle firmy wydały na promocję w polskim Internecie w ubiegłym roku. To tylko o 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Bloomberg
Tyle firmy wydały na promocję w polskim Internecie w ubiegłym roku. To tylko o 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

IAB Polska i PwC, autorzy cyklicznego raportu AdEx podkreślają jednak, że w drugiej połowie roku rynek zaczął rosnąć nieco szybciej niż w pierwszej.

- Tym samym na koniec roku indeks wyniósł 7,2 proc., po słabszym pierwszym półroczu na poziomie 5,4 proc. rok do roku. Obserwowane trendy są dobrą prognozą dla kolejnych kwartałów – podano.

Zdaniem Włodzimierza Schmidta, prezesa IAB Polska, organizacji zrzeszającej firmy działające w polskiej sieci, w tym roku zrealizuje się optymistyczny scenariusz prognozowany przez IAB Polska.

- Ponownie zaobserwujemy dwucyfrowy wzrost, który charakteryzuje dojrzałe rynki z dużym potencjałem wzrostu – mówi Schmidt.

Jak podawał w tym tygodniu dom mediowy ZenithOptimedia Group, w tym roku Internet będzie w Polsce najszybciej rosnącym medium reklamowym. Dynamika wzrostu jego przychodów przekroczy 10 proc. przy całym rynku rosnącym na poziomie zaledwie 2,4 proc. Ale prognozy dla rynku reklamy w sieci na ten rok zostały w najnowszym raporcie ZOG obniżone.

- Korekta poprzedniej prognozy wiąże się z coraz większym nasyceniem tego segmentu rynku. Dynamika inwestycji w reklamę on-line lekko słabnie, bo rynek jest coraz dojrzalszy i powoli się stabilizuje – komentowała firma.

Jak podaje IAB Polska, udział poszczególnych formatów w torcie reklamowym on-line nie zmienił się w ubiegłym roku znacznie w stosunku do 2013 roku.

- Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek – podano.

Najwyższy udział w rynku miała wciąż reklama graficzna (tzw. display): 44,5 proc. (wydatki na nią wzrosły rok do roku o 7 proc.).

- Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo on-line z udziałem 7,5 proc. i dynamiką na poziomie 16 proc., mediom społecznościowym (6,1 proc. udziału i wzrost o 33 proc. rok do roku) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4 proc. udziału przy ponad dwukrotnym wzroście rok do roku) – podaje IAB Polska.

Jak podkreśla Ewa Giel, wicedyrektor w zespole telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC, udział reklamy mobilnej w rynku reklamy w sieci w ciąż jest w Polsce niższy niż w Europie Zachodniej.

- Udział reklamy mobile w rynku on-line wynosi 5,4 proc., podczas gdy w Europie Zachodniej udział reklam mobilnych kształtuje się na poziomie dwucyfrowym – zauważa.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA