Reklama
Rozwiń
Reklama

Słodziki mogą działać toksycznie na mikroflorę jelitową

Naukowcy wzięli pod lupę sześć popularnych substancji słodzących i używając metod inżynierii genetycznej przeanalizowali ich w pływ na mikroflorę jelitową człowieka. Wyniki okazały się niepokojące, czytamy w onet.pl.

Publikacja: 04.10.2018 12:14

Słodziki mogą działać toksycznie na mikroflorę jelitową

Foto: AdobeStock

Naukowcy z Izraela i Singapuru przebadali sześć różnych słodzików. Chociaż zostały zatwierdzone przez FDA jako nieszkodliwe dla człowieka, wykazują toksyczne działanie na drobnoustroje jelitowe, donosi onet.pl, powołując się na badania opublikowane w październikowym wydaniu magazynu „Molecules”.

Sztuczne słodziki zyskały dużą popularność jako alternatywa cukru, o którym wiadomo, że tuczy i wywołuje próchnicę. Ich zalet upatruje się w znacznie mniejszej, w niektórych przypadkach wręcz zerowej kaloryczności, a także w tym, że nie szkodzą zębom. Mogą to być jednak korzyści pozorne. Doniesień na temat wad słodzików przybywa, a opublikowane w „Molecules” badanie naukowców z Uniwersytetu Ben-Guriona w Negev (BGU) w Izraelu i Nanyang Technological University w Singapurze jest kolejnym sygnałem ostrzegawczym.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama