W piątek wchodzi w życie rozporządzenie Rady Ministrów. Zmiany były konieczne z kilku powodów.

Pierwszy to dopasowanie istniejącego układu drogowego w związku z funkcjonowaniem strategicznych zakładów azotowych w Policach (S6) i rafinerii w Płocku (S10). Drugi to zmiana układu dróg ekspresowych w rejonie Trójmiasta w celu rozwiązania kwestii dojazdu do portu w Gdyni (S7), przedłużenia biegu drogi klasy S do Ostródy (S5) oraz wpisanie nowej drogi ekspresowej Olsztyn– Ełk (S16). Trzeci to dopisanie do rozporządzenia dróg krajowych funkcjonujących w sieci jako te o parametrach drogi ekspresowej (czyli S86, S8).

Po zmianach długość autostrad wynosi w Polsce ok. 2 tys. km, a dróg ekspresowych ok. 5,5 tys. km.

By wskazać początek i koniec odcinka drogi, do wykazu autostrad i dróg ekspresowych wpisano nazwy najbliższej miejscowości, węzłów oraz wskazano granicę państwa wraz z nazwą miasta kierunkowego państwa sąsiadującego z Polską. Gdy odcinek drogi zaczyna się lub kończy w mieście, wskazano nazwę ulicy.

podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z 13 października 2015 r. DzU z 29 października, poz. 1734