Reklama

UOKiK wszczął postępowanie ws. zmowy przetargowej na dowoź uczniów do szkół

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie zmowy przetargowej. Trzej przedsiębiorcy mogli wpływać na wyniki zamówień publicznych na dowóz uczniów do szkół. Poszkodowanymi mogły być małopolskie gminy.

Aktualizacja: 08.10.2019 14:01 Publikacja: 08.10.2019 13:18

UOKiK wszczął postępowanie ws. zmowy przetargowej na dowoź uczniów do szkół

Foto: Fotolia

Urząd wszczął postępowanie przeciwko trzem przedsiębiorcom, którzy startowali w przetargach na przewóz uczniów do szkół w woj. małopolskim. Są to: Firma Transportowo Turystyczna „Jakubas" Krystyna Jakubas, Firma Transportowo Usługowa Magdalena Jakubas i Euro Bus Marek Jakubas.

- Przedsiębiorcy mogli wpłynąć na wyniki kilku przetargów w latach 2014-2017. Podejrzewamy, że mogli zastosować mechanizm rozstawiania i wycofywania ofert. Jeżeli ich propozycje były najkorzystniejsze, wówczas zwycięzca przetargu rezygnował z podpisania umowy. Mogło to być celowe działanie, które miało doprowadzić do wyboru droższej oferty przez gminę – mówi wiceprezes UOKiK Michał Holeksa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama