Ranking stanowi wypadkową opinii prawników przedsiębiorstw na temat kancelarii prawnych o zasięgu globalnym oraz tendencji na rynku mających wpływ na ich działalność i oparty został o ich zdanie na temat preferencji w zakresie wyboru kancelarii, rozpoznawalności marki oraz przeprowadzania transakcji i postępowań sądowych w wielu jurysdykcjach.

„Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wymienieni przez międzynarodową społeczność prawników przedsiębiorstw w tym prestiżowym rankingu, który jak wierzymy potwierdza nasze głębokie zaangażowanie w świadczenie naszym klientom usług na najwyższym poziomie," powiedział Jeffrey J. Berardi, Chef Marketing Officer K&L Gates. „Poza wszystkim, K&L Gates dąży do stworzenia uniwersalnego doświadczenia dla korporacji i osób fizycznych, które obsługujemy i mamy poczucie, że ten ranking stanowi świadectwo ciężkiej pracy prawników i profesjonalistów w naszej organizacji."

Lisa Hart Shepherd, Dyrektor Generalny Acritas, stwierdziła: „Kancelaria K&L Gates umocniła się znacznie na przestrzeni ostatnich siedmiu lat przesuwając się o 30 pozycji wzwyż w naszym Indeksie. Indeks z 2016 jest hołdem dla zaangażowania K&L Gates w budowanie efektywnej kosztowo i opartej na jakości kancelarii o silnej pozycji międzynarodowej."

Uznanie Acritas stanowi ostatni przykład umacniającej się pozycji K&L Gates wśród najlepszych na świecie kancelarii prawnych. W tym roku K&L Gates wymieniona została również na 11 miejscu w rankingu 2016 BTI Brand Elite: Client Perceptions of the Best-Branded Law Firms, odnotowując trzeci z kolei wzrost pozycji w rankingu. W lutym K&L Gates została również wymieniona przez drugi kolejny rok wśród 10 najsilniejszych amerykańskich kancelarii prawnych w Indeksie Acritas U.S. Law Firm Brand Index 2016.

Ponadto, K&L Gates przez sześć kolejnych lat była rekomendowana w ankiecie Law360's „Global 20", plasując się w tym roku na 13 pozycji i przed drugi rok z rzędu uznana przez prawników przedsiębiorstw jako jedna z 10 najlepszych kancelarii prawnych w zakresie poziomu świadczonych usług, zgodnie z raportem „2016 BTI Client Service 30".