Odkąd w 2005 roku zapoczątkowano zmiany w dostępie do zawodów prawniczych na polskim rynku zdecydowanie przybyło adwokatów i radców prawnych. Według oficjalnych rejestrów grupa ta liczy obecnie prawie 65 tysięcy osób i zdaniem przedstawicieli branży prawniczej do roku 2020 może przekroczyć nawet 100 tysięcy. Porada prawna, nawet w bardzo skomplikowanej kwestii, kosztuje obecnie kilkakrotnie mniej niż dekadę temu. Choć nadal usługi prawne nie są dla Polaka równie łatwo dostępne co dla mieszkańców z krajów starej Unii, sytuacja z roku na roku się poprawia.

Największa w Polsce firma prawnicza działająca w formule prawo direct – Availo sp.z o.o. – wprowadza na rynek nową markę oraz nową linię usługową oferującą poradę prawną, której koszt wynosi 50 pln. Na stronie internetowej www.haloprawo.pl firma proponuje usługę prawną świadczoną zdalnie – przez telefon lub e-mail, dostępną w dni robocze, w godzinach 8.00 – 20.00. Telefonującym do HaloPrawo.pl klientom indywidualnym, a także przedsiębiorcom, porad udzielają adwokaci, radcowie prawni i doradcy podatkowi, reprezentujący ponad 110 kancelarii,

Badania satysfakcji klienta, które regularnie przeprowadzamy, dowodzą, że klienci coraz chętniej i z rosnącym zadowoleniem sięgają po pojedynczą, niedrogą poradę prawną i taka właśnie usługa, w przystępnej cenie 50 pln jest obecnie podstawą naszej oferty w ramach HaloPrawo.pl - mówi Grzegorz Maj, prezes zarządu Availo. Nasza nowa propozycja - nowocześnie i zgodnie z trendami rynku e-commerce zaprojektowana marka internetowa - ma za zadanie dotarcie m.in. do tych użytkowników sieci, którzy jeszcze nie mieli okazji przekonać się jak łatwo i niedrogo otrzymać można profesjonalne wsparcie prawne wysokiej jakości, uwzględniające w razie potrzeby specjalistyczne konsultacje czy dostęp do wzorów dokumentów prawnych - dodaje. Twarzą HaloPrawo.pl jest Grzegorz Halama kreujący postać dobrze znanego miłośnikom kabaretu hodowcy kurczaków, pana Józka. Chcemy w ten symboliczny sposób dopomóc naszej propozycji trafić „pod strzechy" i spowodować by usługa prawna zaczęła kojarzyć się mniej elitarnie, a bardziej swojsko. HaloPrawo.pl powołaliśmy do życia w odpowiedzi na dobrze przez nas zbadane zapotrzebowanie rynku, na którym, szczęśliwie, dostęp do wsparcia prawnego przestaje już być wyłącznym przywilejem wąskiego grona ludzi zamożnych.

Wejściu na rynek marki HaloPrawo.pl towarzyszy kampania wizerunkowa realizowana on-line, uwzględniająca krótkie spoty filmowe z udziałem ambasadora brandu i autora kreacji, Grzegorza Halamy.