Reklama
Rozwiń
Reklama

Dobry kwartał PZU. Zysk wyższy niż prognozowano

Zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej grupy PZU w trzecim kwartale 2020 roku wzrósł do 890 mln zł z 879 mln zł rok wcześniej - podała w czwartek spółka w raporcie. Zysk okazał się 23 proc. powyżej oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 722 mln zł.

Aktualizacja: 19.11.2020 08:17 Publikacja: 19.11.2020 08:09

Dobry kwartał PZU. Zysk wyższy niż prognozowano

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

– W III kwartale mieliśmy sytuację, w której dywersyfikacja biznesu Grupy PZU okazała się istotnym czynnikiem dla osiągniętych wyników. Z jednej strony zanotowaliśmy niższą sprzedaż w ubezpieczaniach komunikacyjnych, spowodowaną spowolnieniem na rynku sprzedaży samochodów, z drugiej jednak – wzrosła sprzedaż po stronie ubezpieczeń na życie, głównie z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na ubezpieczenia ochronne. W rezultacie niższe wpływy na rynku majątkowym zostały zrekompensowane większymi przepływami z biznesu życiowego – oceniła w komunikacie Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ubezpieczenia
Coraz więcej kierowców rezygnuje z napraw. Winne ceny i drogie części
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama