Reklama
Rozwiń
Reklama

InPost wart 36 mld zł? Spółka idzie na giełdę za granicą

Założona przez znanego biznesmena Rafała Brzoskę firma kurierska, właściciel potężnej sieci 10 tys. paczkomatów, może ponownie pojawić się na parkiecie. InPost, który do 2017 r. obecny był na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, teraz celuje emisję papierów za granicą.

Aktualizacja: 20.12.2020 14:17 Publikacja: 20.12.2020 12:31

InPost wart 36 mld zł? Spółka idzie na giełdę za granicą

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Amerykański inwestor w spółce, fundusz Advent International, przygotowuje się do sprzedaży polskiego operatora. Jak podaje Reuters, kluczową opcją braną pod uwagę jest debiut na giełdzie w Amsterdamie. To tam firma Brzoski miałaby mieć szansę uzyskać najwyższą wycenę. Agencja podaje, że pierwsza oferta publiczna (IPO) miałaby nastąpić już na początku przyszłego roku (prawdopodobnie jeszcze w styczniu), a wycena spółki miałaby sięgać od 31 do niemal 36 mld zł. Inną, wciąż aktualną opcją, pozostaje sprzedaż bezpośrednia InPostu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama