Spółki specjalnego przeznaczenia mają zdobyć fundusze na budowę dróg

Specjalne państwowe spółki mają zdobyć komercyjne fundusze na budowę dróg.

Aktualizacja: 06.07.2016 06:56 Publikacja: 05.07.2016 19:24

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

W Krajowym Funduszu Drogowym jest za mało pieniędzy. Program Budowy Dróg Krajowych 2014–2023 ma kosztować 198 mld zł, ale dostępne jest tylko 107 mld zł, wliczając fundusze unijne i zakładając, że dotacja z budżetu państwa wzrośnie z 3 mld zł w tym roku do 5 mld zł w kolejnych. Po 2023 r. dług KFD sięgnie 91 mld zł – biorąc pod uwagę kapitał, a z odsetkami 140 mld zł (przy założeniu wydania całych 107 mld zł). W końcu maja dług przekroczył 66 mld zł.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów