Reklama

Atlantia bez ASPI będzie kupować i inwestować

Włoska grupa infrastruktury przeznaczy większość z 8 mld euro, jakie dostanie za filię Autostrade per l'Italia (ASPI) na zakupy i inwestycje w inne filie, zamiast spłacać dług - powiedział Reuterowi jej przedstawiciel.

Aktualizacja: 24.06.2021 15:52 Publikacja: 24.06.2021 15:50

Atlantia bez ASPI będzie kupować i inwestować

Foto: Bloomberg

Atlantia miała na koniec 2020 r. ok. 40 mld euro łącznego długu netto, niektórzy analitycy przewidywali, że część pieniędzy ze sprzedaży ASPI pójdzie na jego zmniejszenie.

Informator, który odmówił ujawnienia personaliów powiedział jednak, że część tych środków zostanie użyta do udzielenia pomocy filiom w robieniu zakupów i w inwestycjach, aby mogły generować własne pieniądze na obsługę swego zadłużenia. Np. hiszpański operator płatnych autostrad Abertis, który miał w ubiegłym roku dług 24 mld euro, może zostać wykorzystany jako platforma łącząca wszystkie inne firmy mające licencje na autostrady. Do Atlantii należy także operator rzymskich lotnisk Aeroporti di Roma (AdR), operator lotniska w Nicei ACA i grupa cyfrowych opłat za korzystanie z autostrad Telepass.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama