Reklama

PGNiG przeszacował majątek wydobywczy

Mimo dokonanych odpisów koncern ubiegły rok może zaliczyć do udanych, zwłaszcza w kontekście wygranego spodu z Gazpromem i inwestycji w Norwegii.

Aktualizacja: 25.01.2021 22:47 Publikacja: 25.01.2021 21:00

PGNiG przeszacował majątek wydobywczy

Foto: Bloomberg

Ubiegłoroczny zysk operacyjny grupy PGNiG zostanie pomniejszony o ok. 0,65 mld zł z powodu dokonanych odpisów aktualizujących wartość majątku trwałego. W wyniku przeprowadzonych testów okazało się, że największe przeszacowania trzeba dokonać w biznesie poszukiwań i wydobycia ropy i gazu, bo na kwotę 0,56 mld zł. Obejmuje ona m.in. koszty wykonania odwiertów i badań sejsmicznych, które nie przyczyniły się do odkrycia złóż lub uruchomienia ich eksplantacji.

Przeszacowania nie będą jednak miały decydującego wpływu na ubiegłoroczne zyski PGNiG. Z ostatnich danych wynika, że czysty zarobek grupy po trzech kwartałach przekraczał 6 mld zł i był cztery i pół raza większy niż w tym samym czasie 2019 r. Tak duża zwyżka była przede wszystkim konsekwencją wygrania postępowania arbitrażowego z Gazpromem w sprawie zawyżonych cen gazu importowanego z Rosji do Polski na podstawie kontraktu jamalskiego. Spółka z tytułu nadpłaty za jego dostawy realizowane w latach 2014–2020 otrzymała ponad 6 mld zł zwrotu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Nvidia przebija 5 bln dol., USA tną siły w Europie, Francja kontra Big techy
Biznes
Rosjanie nie chcą wypoczywać w Królewcu, boją się wojny i drożyzny
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama