fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Surowce i Chemia

Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

materiały prasowe
PKN Orlen na stacjach paliw w 2018 roku sprzedał 48 mln hot dogów. Koncerny paliwowe już niemal jedną trzecią przychodów ze sprzedaży osiągają nie dzięki paliwom, ale pozostałemu asortymentowi - podał Business Insider Polska.

Shell obliczył, że statystyczny klient wypija średnio 78 kubków kawy rocznie - czytamy na stronach Business Insider.

Rocznie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Shell sprzedaje 25 mln kubków kawy, najwięcej w Polsce i na Węgrzech. Największy udział w marży ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach tej marki generuje gastronomia. 

Shell planuje do 2025 r. na wszystkich rynkach 50-proc. udział ze sprzedaży pozapaliwowej w łącznych przychodach ze sprzedaży.

W przypadku PKN Orlen sprzedaż pozapaliwowa generuje około 30 proc. marży, z czego połowa przypada na gastronomię.

BP w połowie ubiegłego roku przebudował powierzchnie handlowe stacji, co przełożyło się na wzrost  sprzedaży w szerokim asortymencie warzyw i owoców, pieczywa wypiekanego na miejscu, serów, szynki itp.

Na stacjach Lotosu największą popularnością cieszą się wśród klientów ciastka, desery i kanapki.

Sprzedaż alkoholu na stacjach według firm utrzymuje się na stałym niskim poziomie. - Udział alkoholi wysokoprocentowych w marży ze sprzedaży pozapaliwowej jest marginalny i wynosi poniżej 5 proc. - poinformowało biuro prasowe PKN Orlen w oświadczeniu przesłanym Business Insider Polska.

Źródło: onet.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA