Rocznie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Shell sprzedaje 25 mln kubków kawy, najwięcej w Polsce i na Węgrzech. Największy udział w marży ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach tej marki generuje gastronomia.
Shell planuje do 2025 r. na wszystkich rynkach 50-proc. udział ze sprzedaży pozapaliwowej w łącznych przychodach ze sprzedaży.
W przypadku PKN Orlen sprzedaż pozapaliwowa generuje około 30 proc. marży, z czego połowa przypada na gastronomię.
BP w połowie ubiegłego roku przebudował powierzchnie handlowe stacji, co przełożyło się na wzrost sprzedaży w szerokim asortymencie warzyw i owoców, pieczywa wypiekanego na miejscu, serów, szynki itp.
Na stacjach Lotosu największą popularnością cieszą się wśród klientów ciastka, desery i kanapki.
Sprzedaż alkoholu na stacjach według firm utrzymuje się na stałym niskim poziomie. - Udział alkoholi wysokoprocentowych w marży ze sprzedaży pozapaliwowej jest marginalny i wynosi poniżej 5 proc. - poinformowało biuro prasowe PKN Orlen w oświadczeniu przesłanym Business Insider Polska.