Reklama

Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

PKN Orlen na stacjach paliw w 2018 roku sprzedał 48 mln hot dogów. Koncerny paliwowe już niemal jedną trzecią przychodów ze sprzedaży osiągają nie dzięki paliwom, ale pozostałemu asortymentowi - podał Business Insider Polska.

Publikacja: 10.11.2019 08:43

Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

Foto: materiały prasowe

Shell obliczył, że statystyczny klient wypija średnio 78 kubków kawy rocznie - czytamy na stronach Business Insider.

Rocznie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Shell sprzedaje 25 mln kubków kawy, najwięcej w Polsce i na Węgrzech. Największy udział w marży ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach tej marki generuje gastronomia. 

Shell planuje do 2025 r. na wszystkich rynkach 50-proc. udział ze sprzedaży pozapaliwowej w łącznych przychodach ze sprzedaży.

W przypadku PKN Orlen sprzedaż pozapaliwowa generuje około 30 proc. marży, z czego połowa przypada na gastronomię.

BP w połowie ubiegłego roku przebudował powierzchnie handlowe stacji, co przełożyło się na wzrost  sprzedaży w szerokim asortymencie warzyw i owoców, pieczywa wypiekanego na miejscu, serów, szynki itp.

Reklama
Reklama

Na stacjach Lotosu największą popularnością cieszą się wśród klientów ciastka, desery i kanapki.

Sprzedaż alkoholu na stacjach według firm utrzymuje się na stałym niskim poziomie. - Udział alkoholi wysokoprocentowych w marży ze sprzedaży pozapaliwowej jest marginalny i wynosi poniżej 5 proc. - poinformowało biuro prasowe PKN Orlen w oświadczeniu przesłanym Business Insider Polska.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama