Reklama

Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

PKN Orlen na stacjach paliw w 2018 roku sprzedał 48 mln hot dogów. Koncerny paliwowe już niemal jedną trzecią przychodów ze sprzedaży osiągają nie dzięki paliwom, ale pozostałemu asortymentowi - podał Business Insider Polska.

Publikacja: 10.11.2019 08:43

Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

Foto: materiały prasowe

Shell obliczył, że statystyczny klient wypija średnio 78 kubków kawy rocznie - czytamy na stronach Business Insider.

Rocznie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Shell sprzedaje 25 mln kubków kawy, najwięcej w Polsce i na Węgrzech. Największy udział w marży ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach tej marki generuje gastronomia. 

Shell planuje do 2025 r. na wszystkich rynkach 50-proc. udział ze sprzedaży pozapaliwowej w łącznych przychodach ze sprzedaży.

W przypadku PKN Orlen sprzedaż pozapaliwowa generuje około 30 proc. marży, z czego połowa przypada na gastronomię.

BP w połowie ubiegłego roku przebudował powierzchnie handlowe stacji, co przełożyło się na wzrost  sprzedaży w szerokim asortymencie warzyw i owoców, pieczywa wypiekanego na miejscu, serów, szynki itp.

Reklama
Reklama

Na stacjach Lotosu największą popularnością cieszą się wśród klientów ciastka, desery i kanapki.

Sprzedaż alkoholu na stacjach według firm utrzymuje się na stałym niskim poziomie. - Udział alkoholi wysokoprocentowych w marży ze sprzedaży pozapaliwowej jest marginalny i wynosi poniżej 5 proc. - poinformowało biuro prasowe PKN Orlen w oświadczeniu przesłanym Business Insider Polska.

Biznes
KGHM stawia na innowacje
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Potrzebujemy inwestycji i stabilności, a nie populizmu
Biznes
Liderzy wzrostu w trudnym czasie
Biznes
„Król kabanosów” musi zapłacić 20 mln zł. Sąd podniósł wartość listu żelaznego
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Kompetencje, których nie da się uczyć jak dawniej
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama