„Czy naprawdę uważacie, że sprzedaż takich produktów jak poduszki, mini spódnice lub torby z fotografiami z Auschwitz - miejsca ogromnej ludzkiej tragedii, gdzie ponad 1,1 miliona osób zostało zamordowanych - jest dopuszczalne? To raczej niepokojące i lekceważące” – podkreślono we wpisie opublikowanym na Twitterze przez Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau.
Niedługo później na post odpowiedziała amerykańska firma Redbubble odpowiedzialna za kontrowersyjne produkty. W opublikowanym komunikacie wytłumaczono, że klienci firmy mogą za jej pośrednictwem proponować produkty ze swoimi obrazkami. „Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi – czytamy we wpisie na Twitterze. – Podejmujemy natychmiastowe działania, by usunąć te i podobne prace – dodano.
Część produktów została już usunięta ze strony. Muzeum Auschwitz opublikowało jednak kolejny wpis, w którym zwróciło uwagę na kolejny nieodpowiedni produkt - koszulkę z napisem „Dr Holocaust chce, żebyś miał brodę”. „Czy charakter tej treści jest również nie do zaakceptowania i jest niezgodny z wytycznymi społeczności?” – zapytało na Twitterze Muzeum, odwołując się do stylu odpowiedzi firmy.