fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mateusz Brzeziński: Skrzynki z łupami w grach wideo

materiały prasowe
Nie można sprzedawać wirtualnych przedmiotów za prawdziwe pieniądze.

Kwestia oferowania w grach wideo tzw. loot boksów („skrzynki z łupami" przybierają różną formę, w zależności od gry) zaczyna przyciągać coraz większą uwagę nie tylko zainteresowanych graczy, ale i organów administracji publicznej oraz prawodawców. Zasadniczo loot box zawiera jedną lub więcej losowych nagród, które mogą np. zmienić wygląd awatara czy nałożyć „skórkę" na broń lub poprawić wydajność w grze. Dlatego posiadanie rzadkich nagród jest wysoce pożądane przez graczy. Niemniej, tak jak w grach hazardowych, nabywca nie wie, czy loot box go zainteresuje, tj. czy jest wart swojej ceny. Wie tylko, że kupuje przedmiot określonej kategorii.

Problematyczna kwestia dotyczy sposobu zakupu loot boksów – istnieje możliwość ich nabycia zarówno za „pieniądze z gry" (np. uzyskane monety), ale i za prawdziwe. Ma to tym większe znaczenie, że zdecydowana większość graczy (nawet 78 proc., zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez D. Zendle i P. Cairns w 2...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA