Indie: Fałszywe call center wyłudzało pieniądze od Amerykanów. Zatrzymano 126 osób

Indyjska policja aresztowała w piątek 126 osób, pracujących dla fałszywego call center, zarabiającego dziennie do 50 tys. dolarów na oszukiwaniu obywateli USA.

Aktualizacja: 21.12.2018 15:58 Publikacja: 21.12.2018 15:39

Indie: Fałszywe call center wyłudzało pieniądze od Amerykanów. Zatrzymano 126 osób

Foto: adobestock

Indie stały się globalną stolicą call center na początku XXI wieku. Zagraniczne firmy do tego kraju przyciągnęła anglojęzyczna wykształcona, ale tania siła robocza.

Od tego czasu Amerykanie często dzwoniąc z pytaniami odnośnie usług i produktów, łączyli się właśnie z Indiami. Trefna spółka miasta Noida na południe od Delhi zajmowała się wykonywaniem połączeń do mieszkańców USA i informowaniem ich, że mają problemy z ubezpieczeniem społecznym. Pracownicy call center m.in. żądali pieniędzy za rozwiązanie wyimaginowanego problemu. Innym przestępstwem było wmawianie ludziom przestępstw podatkowych - wówczas domagano się zapłacenia fikcyjnego podatku.

"Twój nakaz jest na moim biurku i jeśli ten problem nie zostanie rozwiązany, będziemy musieli zamrozić twoje konto i wsadzić cię za kratki" - mówił jeden z pracowników call center w nagraniu udostępnionym agencji AFP. Po angielsku, acz z wyraźnym indyjskim akcentem, dzwoniący zapewniał, że istnieje możliwość sądowej walki z amerykańskim urzędem skarbowym, ukaranie grzywną w wysokości 75 tys. dolarów, lub natychmiastowe "pozasądowe rozwiązanie". - Wielu reagowało na telefon i dawało się złapać w pułapkę - powiedział Ajay Pal Sharma z policji w Noida.

Władze lokalne skontaktowały się również z amerykańskim Federalnym Biurem Śledczym i udostępniły szczegóły sprawy. Call center działało od trzech lat.

Oprócz aresztowania 126 osób, zarekwirowano też ok. 300 komputerów.

To nie pierwsza taka sprawa. W 2016 roku mumbajska policja zatrzymała ponad 770 osób, podejrzanych o podszywanie się po agentów amerykańskiej skarbówki i wyłudzenia.

Indie stały się globalną stolicą call center na początku XXI wieku. Zagraniczne firmy do tego kraju przyciągnęła anglojęzyczna wykształcona, ale tania siła robocza.

Od tego czasu Amerykanie często dzwoniąc z pytaniami odnośnie usług i produktów, łączyli się właśnie z Indiami. Trefna spółka miasta Noida na południe od Delhi zajmowała się wykonywaniem połączeń do mieszkańców USA i informowaniem ich, że mają problemy z ubezpieczeniem społecznym. Pracownicy call center m.in. żądali pieniędzy za rozwiązanie wyimaginowanego problemu. Innym przestępstwem było wmawianie ludziom przestępstw podatkowych - wówczas domagano się zapłacenia fikcyjnego podatku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przestępczość
Chciała wyłudzić kredyt na zmarłego. Przyprowadziła go do banku
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przestępczość
Morderstwo Polaka w Szwecji. Aresztowano 17-latka
Przestępczość
Kolejny atak nożownika w Sydney. Zaatakował w kościele
Przestępczość
Kto zabił 39-latka polskiego pochodzenia? Gangi narkotykowe sieją postrach w Szwecji
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przestępczość
Chiny zalały Wielką Brytanię fałszywkami. Tym razem klienci moga mieć problemy