Telepizza wchodzi do Iranu

Telepizza jako pierwsza europejska sieć szybkich dań ujawniła plany wejścia do Iranu kontynuując proces internacjonalizacji, bo w Hiszpanii ma słabe wyniki

Publikacja: 03.12.2016 08:29

Telepizza wchodzi do Iranu

Foto: 123RF

Po wejściu do W. Brytanii (80 punktów w ciągu 10 lat zaczynając od 2016 r.), Arabii Saudyjskiej (3 punkty w Pijadzie, 100 w kraju w ciągu 10 lat) i na Maltę (pierwszy punkt w I kwartale 2017, wspólnie z miejscowym partnerem Josephem Attardem, trzy następne w ciągu 3 lat), międzynarodowa sieć fast food z centralą w Madrycie uruchomi — w strategicznym sojuszu franczyzowym z Momenin Investement Group (MIG) — w ciągu 10 lat na terytorium Iranu 200 punktów, zaczynając w marcu 2017 od Teheranu.

MIG zainwestuje 100 mln dolarów w uruchamianie po 20 placówek rocznie oraz dodatkowo 5 mln w zakład produkcyjny i łańcuch dostaw.

Szef pionu międzynarodowego Telepizzy, Giorgio Minardi poinformował dziennikarzy, że grupa postanowiła wyjść z tradycyjnych stref działania w Europie i Ameryce Łacińskiej i dostosuje strategię do rynku irańskiego, co będzie wiązać się ze zmianą jadłospisu, procedur i nawet modelu biznesu. Zarówno on, jak przedstawiciel MIG, Hadi Momenin jest przekonany o możliwości sukcesu usług i produktów Telepizzy wśród iranskich konsumentów mimo różnić kulturowych.

Sieć jest już obecna w 15 krajach Europy, Azji, Afryki i Ameryki Łac. (1350 punktów sprzedaży, w tym ponad 650 w Hiszpanii) 58 proc. realizuje z dostawą do domu, 30 proc. zestawów sprzedaje jako take-away, a tylko 12 proc. jej dań jest spożywanych na miejscu.

Sieć postanowiła wprowadzić technikę cyfrową w realizacji zamówień, 37 proc. z nich odbiera drogą elektroniczną, stawia też zdecydowanie na rynki międzynarodowe, które zapewniają jej prawie połowę obrotów. Telepizza straciła w I półroczu 19,3 mln euro, bilans III kwartału był też zły z powodu rosnącej konkurencji w Hiszpanii, nadal jej największym rynku. Od czasu powrotu na giełdę w kwietniu po prawie 10 latach nieobecności jej akcje straciły niemal 44 proc.

Po wejściu do W. Brytanii (80 punktów w ciągu 10 lat zaczynając od 2016 r.), Arabii Saudyjskiej (3 punkty w Pijadzie, 100 w kraju w ciągu 10 lat) i na Maltę (pierwszy punkt w I kwartale 2017, wspólnie z miejscowym partnerem Josephem Attardem, trzy następne w ciągu 3 lat), międzynarodowa sieć fast food z centralą w Madrycie uruchomi — w strategicznym sojuszu franczyzowym z Momenin Investement Group (MIG) — w ciągu 10 lat na terytorium Iranu 200 punktów, zaczynając w marcu 2017 od Teheranu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”