Dunkin' Donuts pozbywa się pączków. Ale tylko z logo

Dunkin' Donuts, amerykańska sieć zamierza usunąć ze swojej nazwy człon Donuts.

Aktualizacja: 26.09.2018 18:00 Publikacja: 26.09.2018 09:17

Dunkin' Donuts pozbywa się pączków. Ale tylko z logo

Foto: Bloomberg

Agencja Reutera pisze, że jest to jeden z elementów planu nowego prezesa Dave'a Hoffmana, na wypromowanie nowego elementu menu sieci: napojów i dań śniadaniowych. Sieć ma nadzieję na przyciągnięcie młodych konsumentów.

Nowa marka zacznie obowiązywać od stycznia 2019 roku.

Obecnie napoje stanowią 60 proc. całej sprzedaży sieci. Najwięcej sprzedawanej jest kawy, kupowanej razem z pączkami i innymi wypiekami. Co roku Dunkin sprzedaje około 3 mld pączków i ciastek - informuje CNBC. Firma zamierza też otworzyć tysiąc nowych sklepów w 2019 roku.

Tymczasem w Polsce Dunkin nie odniosło sukcesu i po trzech latach sieć ponownie wycofała się w sierpniu z naszego rynku się z Polski. Dunkin miał w Polsce zaledwie trzy lokale, wszystkie w Warszawie. Wcześniej sieć była obecna na polskim rynku w latach 1996-2002. Ponownie rozpoczęła u nas swoją działalność w 2015 roku.

Sieć Dunkin' Donuts została założona w 1950 roku. Pierwszy lokal powstał w miejscowości Quincy w stanie Massachusetts. Dunkin ma obecnie około 12 tysięcy lokali w 36 krajach na całym świecie.

Właścicielem Dunkin' Donuts jest Dunkin' Brands Inc., do którego należy także sieć lodziarni Baskin-Robbins.

Agencja Reutera pisze, że jest to jeden z elementów planu nowego prezesa Dave'a Hoffmana, na wypromowanie nowego elementu menu sieci: napojów i dań śniadaniowych. Sieć ma nadzieję na przyciągnięcie młodych konsumentów.

Nowa marka zacznie obowiązywać od stycznia 2019 roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”