Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci wódki chcą, żeby piwo było droższe

Dzięki zrównaniu stawek akcyzy na różne alkohole państwo może zyskać 12 mld zł – mówi Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Aktualizacja: 26.06.2019 13:42 Publikacja: 26.06.2019 13:08

Producenci wódki chcą, żeby piwo było droższe

Foto: Adobe Stock

Na sprzedaży wódki i napojów spirytusowych Polska zarabia, w ubiegłym roku budżet zyskał dzięki akcyzie ze sprzedaży wódki - 7,5 mld zł, a ze sprzedaży piwa - 3,5 mld zł. Ta nierównowaga boli producentów wódek, tym bardziej, że sprzedaż piwa była w ubiegłym roku warta 16,65 mld zł, a wódki – „jedynie" 11,46 mld zł. Sprzedano też znacznie więcej litrów piwa niż wódki.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Drożyzna kawie nie odpuszcza, ceny znów wzrosły o ponad 30 proc.
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama