Producent Doritos ujawnia – olej palmowy zniknie ze składu przekąsek

Debiut popularnych Doritos w Polsce okazał się być kłopotliwy dla PepsiCo z powodu oleju palmowego w składzie.

Aktualizacja: 06.09.2018 12:58 Publikacja: 06.09.2018 10:48

Producent Doritos ujawnia – olej palmowy zniknie ze składu przekąsek

Foto: Bloomberg

- Wczoraj podjęliśmy decyzję o przyspieszeniu podania do wiadomości publicznej informacji dotyczącej zmiany olejów w składzie Doritos z początkiem 2019 roku. Decyzja wynika z długofalowej strategii „Działanie ze świadomością celu” – poinformowała Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej PepsiCo w odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej” o obecność oleju palmowego w składzie nachos.

Czytaj także:Wysokie kary za oszukiwanie konsumentów

Polscy konsumenci wyczekiwali przez lata na debiut popularnych chrupek marki Doritos w Polsce. Dużym rozczarowaniem był dla nich więc fakt, że przekąska ta na rynek polski (i pozostałych krajów tzw. nowej Unii) miała skład znacząco różniący się na niekorzyść od składu tych chrupek w krajach tzw. starej Unii. Różnicę robił olej palmowy, uznawany powszechnie za mniej zdrową alternatywę dla olejów rzepakowego i słonecznikowego. Koncern, w przesłanym „Rzeczpospolitej” oświadczeniu tłumaczy, że wprowadzenie produktu o takim składzie wynikało z testów konsumenckich, które wykazały, że takich właśnie nachosów chcą polscy konsumenci.

 

materiały prasowe

- Absolutna większość z fanów Doritos zadowolona z wprowadzenia tej kultowej marki do Polski jest usatysfakcjonowana takimi wariantami smakowymi i składem Doritos, jaki zaproponowaliśmy polskim Klientom – stwierdza Małgorzata Skonieczna.

Konsumenci, którzy dosadnie komentowali obecność oleju palmowego w składzie, byli jednak innego zdania. Wskazywali też na fakt, że Doritos w innych krajach ma zdrowsze tłuszcze w składzie. Sprawdziliśmy, że Doritos w Hiszpanii zawierają w składzie tylko olej słonecznikowy, a w Wielkiej Brytanii i Francji w składzie obok oleju słonecznikowego jest też olej rzepakowy. Presja konsumentów i mediów najwyraźniej ma o tyle sens, że PepsiCo przyspieszyło ujawnienie informacji o tym, że olej palmowy zniknie ze składu przekąsek w Polsce.

- Część konsumentów uznała jednak olej palmowy za niesatysfakcjonujący. Ten surowiec znajduje się w wielu produktach wielu producentów, a ten przez nas stosowany jest najwyższej jakości. Wszystkie produkty PepsiCo wytwarzane są z najwyższej jakości surowców i spełniają najwyższe normy jakościowe. Chcemy jednak, by wszyscy bez wyjątku fani marki byli w pełni usatysfakcjonowani. Dlatego wczoraj zdecydowaliśmy, że wcześniej niż zamierzaliśmy ogłosimy nasze plany dotyczące zmiany stosowanego oleju z początkiem 2019 roku. W centrum uwagi stawiamy bowiem właśnie pełną satysfakcję naszych konsumentów – podsumowuje Małgorzata Skonieczna.

W rozmowie telefonicznej z „Rzeczpospolitą” Małgorzata Skonieczna poinformowała, że decyzja dotycząca zmiany składu Doritos na rynek polski zapadła już na początki 2018 roku. Jednak informacja o tym miała zostać ujawniona dopiero po faktycznej zmianie składu.

Szkoda jednak, że najpierw wprowadzono wersję gorszą, a dopiero pod presją lepszą. Chociaż, warto pamiętać, że tego typu przekąski w ogóle nie są zalecanym elementem diety – niezależnie od tego, jaki tłuszcz mają w składzie.

- Wczoraj podjęliśmy decyzję o przyspieszeniu podania do wiadomości publicznej informacji dotyczącej zmiany olejów w składzie Doritos z początkiem 2019 roku. Decyzja wynika z długofalowej strategii „Działanie ze świadomością celu” – poinformowała Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej PepsiCo w odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej” o obecność oleju palmowego w składzie nachos.

Czytaj także:Wysokie kary za oszukiwanie konsumentów

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”