Właśnie Ministerstwo Gospodarki (MG) skreśliło sprzęt wojskowy i usługi z listy innowacyjnych produktów, które mają tzw. potencjał wizerunkowy i zasługują na wspieranie ich sprzedaży na rynkach zagranicznych w ramach nowej perspektywy finansowej w latach 2016–2023 – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
Resort potwierdza, że ze względu na ograniczony budżet objął proeksportowym wsparciem mniejszą liczbę branż. – Sektor przemysłu obronnego nie znalazł się na liście branż rekomendowanych do wsparcia również dlatego, że zgodnie z zapisami „Programu wsparcia bezpieczeństwa regionu 2022", ustanowionego uchwałą Rady Ministrów, to Ministerstwo Obrony Narodowej deklaruje przeznaczać 5 mln zł rocznie na promocję Sił Zbrojnych RP i przemysłu obronnego. Dublowanie programów promocji nie ma więc uzasadnienia ekonomicznego – tłumaczy Danuta Ryszkowska-Grabowska, rzecznik MG.