Reklama
Rozwiń

Eksporterzy liczą na Chiny

Do Państwa Środka chce eksportować swoje wyroby coraz więcej firm drobiarskich i producentów słodyczy. To właśnie żywność może zmniejszyć nasz deficyt handlowy w obrotach z Chinami.

Publikacja: 27.06.2016 21:00

Barierą w rozwoju sprzedaży do Chin jest m.in. odległość. Na zdjęciu terminal kontenerowy w Szanghaj

Barierą w rozwoju sprzedaży do Chin jest m.in. odległość. Na zdjęciu terminal kontenerowy w Szanghaju

Foto: 123RF

Niedawna wizyta w Polsce prezydenta Chin Xi Jipinga ma szerzej otworzyć chiński rynek na polski eksport. Byłaby to szansa na zredukowanie gigantycznego deficytu w polsko-chińskiej wymianie towarowej: w ubiegłym roku wyniósł on 20,3 miliarda euro.

Polska eksportuje do Chin wyroby metalurgiczne, maszyny i urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego. Ponadto samoloty, aparaturę elektryczną, kauczuk syntetyczny, wały napędowe, maszyny specjalistyczne. Zakres eksportu stale się rozszerza, bo rośnie np. zainteresowanie polską biżuterią, zwłaszcza z bursztynu. Natomiast za sprawą polskich firm w Hongkongu zwiększa się popyt na polskie wyroby kosmetyczne. Uznanie w Chinach zyskują także wyroby ze skóry, jachty, materiały budowlane, meble czy wyroby ze szkła. Teraz większe szanse ekspansji mają także producenci żywności.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już od 19 zł/msc przez pierwszy rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

19 zł za miesiąc przez pierwszy rok, od 13 miesiąca każdy kolejny w cenie 39 zł za miesiąc.

Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami
Wydarzenia Gospodarcze
Morze Bałtyckie: jak zapewnić bezpieczeństwo