Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 15.07.2015 06:51 Publikacja: 15.07.2015 06:45
Foto: Fotorzepa, Michał Walczak
Tuż przed końcem kadencji posłowie chcą zmienić kodeks drogowy, w tym system karania kierowców. Podczas wtorkowego posiedzenia podkomisji spierali się o dwa projekty. W jednym posłowie proponowali wprowadzenie kar administracyjnych za przekroczenie prędkości. I ten podkomisja odrzuciła. Eksperci wskazywali bowiem, że jego przepisy mogą być niekonstytucyjne.
Drugi projekt zakłada odebranie strażom miejskim prawa do używania fotoradarów. Do ostatniej chwili przed głosowaniem nad sprawozdaniem trwała ożywiona dyskusja, czy zabrać strażom tylko urządzenia przenośne czy także stacjonarne. Ostatecznie w głosowaniu przeważyła druga opcja. Straże więc stracą fotoradary, ale dopiero od 1 stycznia 2016 r. Dzięki temu straż będzie mieć więcej czasu na przekazanie ponad 230 urządzeń policji i Inspekcji Transportu Drogowego.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Skarbówka twierdzi, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego o uldze meldunkowej nie obowiązuje. I nie chce się zajmow...
Byłych sędziów i prokuratorów nie chroni immunitet za czyny popełnione podczas pełnienia służby – orzekł w środę...
Żądania ministra Waldemara Żurka do zaprzestania orzekania przez sędziów Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Pub...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Sędziowie po ukończeniu 65. roku życia będą mogli dalej wychodzić na sale rozpraw. Nie będą to tego potrzebowali...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas