Reklama

Cezary Mech: Polsce może grozić druga Jałta

Pandemia sprawiła, że stoimy przed większym wyzwaniem niż na początku lat 90. Wtedy na sukcesie Polski zależało Amerykanom, Niemcy nie były takie silne, Związek Radziecki się rozpadł, a my mieliśmy jeszcze naszego papieża. A dziś? - mówi w rozmowie z Elizą Olczyk Cezary Mech, wiceminister finansów w rządzie Kazimierza Marcinkiewicza.

Aktualizacja: 10.05.2020 17:42 Publikacja: 08.05.2020 00:01

Cezary Mech (pierwszy z lewej) z Kazimierzem Marcinkiewiczem i Jarosławem Kaczyńskim podczas konfere

Cezary Mech (pierwszy z lewej) z Kazimierzem Marcinkiewiczem i Jarosławem Kaczyńskim podczas konferencji PiS, lipiec 2005 r.

Foto: Fotorzepa/ Wojciech Grzędziński

Plus Minus: Jak będzie wyglądała nasza gospodarka po pandemii?

Cezary Mech: Jeżeli zastosujemy optymalną strategię stłamszenia koronawirusa lub Opatrzność będzie nad nami czuwała i epidemia sama zniknie, kryzys może szybko minąć, choć nie wrócimy do poprzedniego poziomu aktywności gospodarczej. Jeżeli zaś będziemy kontynuowali obecną strategię życia z wirusem i jedynie „spłaszczania" zachorowalności oraz przedwczesnego „otwierania gospodarki", to ona nie odbije, a rządzący, zamiast walczyć z kryzysem, będą swoje niepowodzenia zwalać na wirusa.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama