Aktualizacja: 28.03.2019 20:48 Publikacja: 29.03.2019 16:00
Foto: Fotorzepa
W komunikatach pisano, że mocno protestowała miejscowa kuria. Główną przyczyną miało być obrażanie uczuć religijnych. Decyzja wydawała się zaskakująca, bo zarówno patrona i współproducenta przedsięwzięcia Centrum Myśli Jana Pawła II, jak i reżysera trudno posądzać o chęć wywołania skandalu. Passini często porusza tematy, które mają zachęcić do refleksji i dyskusji. A czy dobrym miejscem takich dyskusji nie powinien być właśnie teatr? Historia teatru pokazuje, że rzeszowski incydent nie jest przypadkiem odosobnionym. Najgłośniejszym przykładem ostatnich lat jest oczywiście „Klątwa" Frljicia w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Spektakl wzbudzał i wzbudza liczne kontrowersje. Sam dzieliłem się wieloma wątpliwościami zaraz po premierze, ale najbardziej kuriozalne jest to, że najwięcej na jego temat mają do powiedzenia ci, którzy go nie widzieli. Tak było m.in. ze słynną „Golgotą Picnic". Niedopuszczenie do jej pokazu na Malta Festival w Poznaniu oraz m.in. protesty Kurii Metropolitalnej w Lublinie w sprawie jego pokazu w Centrum Kultur sprawiło, że jako owoc zakazany krążyła w nagraniach wideo, budząc spore zainteresowanie.
Wszyscy wiemy, że kiedyś było lepiej. Polityka wyglądała zupełnie inaczej, miała inny poziom i klimat, a debaty...
Nowy spektakl Teatru Współczesnego za dyrekcji Wojciecha Malajkata pokazuje, że warto szukać w teatrze wzruszenia.
Nadmierne i niepoprawne stosowanie leków to w Polsce plaga. Książka Arkadiusza Lorenca pokazuje tło tego problemu.
„Ale wtopa” to gra, przez którą można nieźle zdenerwować się na znajomych.
„Thunderbolts*” przypomina, że superbohaterowie wcale nie są doskonali.
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas