Konkretne kroki uzgodniono po poniedziałkowym spotkaniu, na którym minister Andreas Scheuer odpytywał prezesa Dietera Zetsche, ile samochodów osobowych i furgonów trzeba będzie naprawić po stwierdzeniu przez urząd motoryzacji KBA istnienia nielegalnego oprogramowania w jednym z modeli.

Rzecznik udzielił takiego wyjaśnienia po zwróceniu się dziennikarzy do resortu o odniesienie się do informacji tygodnika „‚Der Spiegel", że minister zagroził Daimlerowi grzywną 3,75 mld euro za te diesle.

Tygodnik podał bez powołania się na źródło informacji, że Scheuer stwierdził zaniepokojony, iż problem może dotyczyć 750 tys. pojazdów Mercedesa, a jego resort mógłby nałożyć karę po 5 tys. euro od sztuki.

KBA polecił Daimlerowi naprawić furgony Vito z silnikami 1,6 l; zdaniem „Spiegla", istnieją dostateczne dowody, że przekraczanie norm emisji spalin dotyczy też 80 tys. diesli Mercedesa klasy C.