Zarejestrowano na kontynencie 1,216 mln nowych samochodów wobec 1,228 mln rok temu — podała firma LMC Automotive na podstawie ogłoszonych krajowych danych i własnych oszacowań dotyczących mniejszych krajów. Przyczyną spadku były nie rozwiązane nadal warunki brexitu i ogólna niepewność dotycząca gospodarki.

Sezonowo skorygowany wskaźnik w skali rocznej wypadł lepiej: +1,4 proc. wobec marca do 14,27 mln pojazdów. Największy wzrost sprzedaży zanotowały Hiszpania i Włochy, Francja osiągnęła poprawę o 0,4 proc. — stwierdził analityk LMC, David Oakley.

W Niemczech rynek zmniejszył się o 1,1 proc. a w Brytanii o 4,1 proc.: sprzedano tam 161 964 pojazdy po 167 911 rok temu, mimo lekkiej poprawy wśród klientów flotowych, bo na rynku klientów indywidualnych doszło do spadku o 10,3 proc. — podała organizacja producentów i dealerów SMMT.

Zdaniem Oakleya, klienci indywidualni nadal unikają większych zakupów, bo zaufanie konsumentów jest w dalszym ciągu niskie z powodu odroczenia brexitu i ogólnej niepewności.