Sojusz nie opublikował jeszcze danych za ubiegły rok, ale w I półroczu dostarczył 5,54 mln sztuk, a w 2017 r. 10,6 mln. Toyota również nie ogłosiła swych statystyk, w grudniowej prognozie zapowiadała 10,55 mln.
Volskwagen poinformował, że główna marka dostarczyła 6,24 mln pojazdów, Audi 1,81 mln, a Porsche 256 tys. Oznacza to, że Audi zajęła trzecie miejsce na świecie w segmencie premium za BMW (2,49 mln sprzedanych, 2 125 026 wydanych samochodów) i Mercedesem-Benzem (2,31 mln sprzedanych).
Grupa stwierdziła, że trwające spory handlowe USA-Chiny pogorszyły klimat w Chinach w II półroczu, ale szef działu sprzedaży Christian Dehlheim spodziewa się, że popyt w Chinach pozostanie stabilny w bieżącym roku, choć w I kwartale będzie trudniej.
Dahlheim nie przewiduje istotnego wpływu finansowego nowych testów na emisję spalin (WLTP), które w 2018 r. kosztowały grupę miliard euro.
W grudniu dostawy grupy zmalały o 8,4 proc. do 916 200 pojazdów z 999 900 rok wcześniej, w Chinach spadek wyniósł 12,5 proc., w Europie o 5,6 i w Stanach 3,4 proc.