fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mieszkaniowe

Rabat dla dużej rodziny? Może Harley-Davidson?

Apartamenty przy Warzelni w Warszawie – inwestycja spółki Echo Investment
materiały prasowe
Mieszkania idą jak woda. Deweloperzy nie rezygnują jednak z promocji. Oferują zniżki, dają prezenty. Promocje mają budować świadomość marki.
Posiadaczom Karty Dużej Rodziny Cordia oferuje 5-proc. rabat na mieszkania, bez względu na ich wielkość, na osiedlach Horyzont Praga i Fantazja w Warszawie, Jerozolimska i Safrano w Krakowie i Villa Jaśkowa Dolina w Gdańsku. Rodziny z co najmniej trójką dzieci mogą skorzystać ze zniżki albo zawrzeć umowę deweloperską za symboliczną złotówkę. Kupując lokal w Fantazji, mogą też dostać 20 proc. rabatu na rodzinne miejsce postojowe.
Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający inwestycjami mieszkaniowymi w spółce Cordia Polska i prezes Polnordu, podaje, że rodziny 3+, które chcą kupić lokal o powierzchni 60–70 mkw., mogą zaoszczędzić nawet 40 tys. zł.

Nie tylko inwestorzy

– Nasza polityka nie uwzględnia częstych i dużych promocji. Ceny mieszkań w ofercie Cordii odzwierciedlają ich wartość rynkową, nie uciekamy się do ich zawyżania na rzecz obniżek. Te zdarzają się okazjonalnie i są limitowane czasowo – zastrzega Michał Melaniuk. Ceny zwykle są niższe w przedsprzedaży. Zakup mieszkania na początku budowy pozwala też na skorzystanie z harmonogramu spłat np. 20/80. (20 proc. ceny płaci się przy podpisaniu umowy, resztę – po ukończeniu budowy).
5-proc. zniżki na trzy- i czteropokojowe mieszkania na stołecznych osiedlach Miasteczko Jutrzenki i Fabrica Ursus oferuje Aurec Home. Daje to oszczędności rzędu 30–35 tys. zł. – Nasi klienci bardzo wypatrują promocji – mówi Mariola Żak, dyrektor sprzedaży w Aurec Home. Dodaje, że rynek przyciąga i kupujących mieszkania dla siebie, i osoby szukające możliwości bezpiecznego ulokowania pieniędzy. – Wzrost cen nieruchomości powoduje wzrost tempa sprzedaży. Każdy chce zdążyć przed kolejną, nieuniknioną podwyżką – zauważa Mariola Żak. Podwyżki są podyktowane głównie wzrostem cen materiałów budowlanych i gruntów. – W pewnym momencie nastąpi stabilizacja i osoby relokujące środki finansowe nie będą już tak dużą grupą klientów – przewiduje dyrektor z Aurec Home. – Większość kupujących będą stanowić osoby chcące zaspokoić własne potrzeby mieszkaniowe. Biorąc pod uwagę wysokie ceny mieszkań, niezbędne są programy wsparcia. Na rynek nie należy patrzeć tylko przez pryzmat inwestorów.
Promocje spółki Echo Investment to krótkie, limitowane akcje. Dotyczą głównie gotowych lub bliskich ukończenia osiedli. W lipcu kupującym czteropokojowe mieszkania w warszawskiej Stacji Wola deweloper da garaż za 1 zł. Chętni na penthouse w Apartamentach przy Warzelni dostaną w prezencie elektryczny motocykl Harley-Davidson. (272-metrowy apartament to koszt ok. 8,5 mln zł). – Mamy też program „Zamieszkaj wśród przyjaciół". Zarówno klient polecający, jak i osoba polecana, po zakupie mieszkania dostają nagrody pieniężne – mówi Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży mieszkań w Echo Investment. Kupujący lokale na osiedlach tej firmy mogą także liczyć na podstawową wersję Echo Smart (bezprzewodowy system do zarządzania inteligentnym domem) wraz z 10-proc. rabatem na zakup dodatkowych urządzeń.

Duża konkurencja

Dawid Wrona komentuje, że „sytuacja gospodarcza przekłada się na dwutorowy wzrost popytu na mieszkania". – Z jednej strony, dzięki stabilnemu rynkowi pracy i rekordowo niskiemu oprocentowaniu kredyty hipoteczne znów są dostępne dla większej liczby klientów – tłumaczy. – Z drugiej strony, przy niemalże zerowych stopach procentowych i rosnącej inflacji, inwestorom nie opłaca się trzymać pieniędzy na lokatach. Chroniąc kapitał przed erozją, inwestują w bezpieczne, długoterminowe aktywa, jakimi są mieszkania. W dużych miastach, gdzie działamy, najszybciej sprzedają się lokale jedno- i dwupokojowe, które są dobre zarówno na start, jak i na wynajem. Wśród rodzin z dziećmi rosnącym zainteresowaniem cieszą się lokale trzy- i czteropokojowe – wskazuje.
Także Dom Development, jak mówi Grzegorz Smoliński, dyrektor działu sprzedaży w tej firmie, przygotowuje promocje. – Klienci mogą korzystać z rabatów w wielu inwestycjach – podkreśla. – Ci, którzy zaciągają kredyt za naszym pośrednictwem, mają dostęp do ofert specjalnych w różnych bankach.
Dodatkowe zniżki firma daje kupującym lokale z wykończeniem pod klucz.
Akcje promocyjne wskazuje też Marcin Krasoń, ekspert obido.pl. Płatność 10/90 proponuje Henniger Investment, 20/80 – Matexi Polska, 200 zł mniej za mkw. mieszkania – Imperial Capital, a lokale tańsze o 20 lub 30 tys. zł – Lokum Deweloper.
Marcin Krasoń podkreśla, że jakiegoś specjalnego wysypu promocji u deweloperów nie widać. – To, co jest, czyli np. harmonogram 10/90 lub 20/80 albo rabaty to coś, co było dostępne praktycznie cały czas – mówi. – Deweloper, oferując mieszkania np. „o 20 tys. zł taniej", zwykle ma na myśli tylko ich część, np. tych mniej chodliwych. Chodzi o przyciągnięcie klientów. Wakacje to zwykle chwila oddechu na rynku, bo klienci mają na głowie inne sprawy, a jednocześnie to czas wzmożonych akcji marketingowych.
Michał Melaniuk dodaje, że rynek mieszkań w skali makro radzi sobie bardzo dobrze. – Kolejne promocje nie mają na niego istotnego wpływu – ocenia. – Na lokalnych rynkach, szczególnie w dużych miastach, konkurencja wśród deweloperów jest jednak spora, co zachęca firmy do stosowania rabatów. Promocje dla wielu firm to także pretekst do komunikacji, a konkretniej – do budowania świadomości marki i oferty. Wielu deweloperów stosuje je właśnie w tym celu.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA