Czasy, gdy deweloperzy stawali na głowie, by sprzedać mieszkania, dawno minęły. Popyt na nieruchomości wciąż jest bardzo duży. Ale duża jest też podaż, więc firmy starają się wyróżniać swoje inwestycje w taki czy inny sposób.
Pierwsze i ostatnie
Maciej Górka, analityk portalu Domiporta.pl, zwraca uwagę na pojawiające się różnorakie promocje. – I nie są to promocje sezonowe, a raczej podyktowane sytuacją na rynku – ocenia. – Rabaty można dostać, kupując ostatnie mieszkania na osiedlu. Większe niż 90-metrowe lokale bywają przeceniane nawet o 10 proc. – wskazuje.
Deweloperzy proponują zniżki także inwestorom kupującym w pakiecie mieszkania na wynajem. – Oprócz rabatu można liczyć na specjalne stawki za wykończenie nieruchomości – od 140 zł za 1 mkw. – opowiada Maciej Górka.
Analityk zwraca też uwagę na promocje obowiązujące na osiedlach, których budowa dopiero rusza. – Firmy proponują tak zwane pakiety na start – mówi. – Ograniczona grupa klientów dostaje np. miejsce postojowe za pół ceny. Niektórzy deweloperzy proponują dogodne harmonogramy spłat, np. 10/90 – dodaje. 10 proc. ceny klient wpłaca po podpisaniu umowy, resztę – przy odbiorze kluczy.