Popyt na mieszkania nie słabnie. Jakie lokale cieszą się największym zainteresowaniem kupujących? Gdzie najchętniej nabywcy poszukują informacji o osiedlach? Serwis nieruchomości Otodom.pl serwis publikuje raport (sporządzony na podstawie badań Kantar TNS) dotyczący preferencji oraz satysfakcji z zakupu mieszkania na rynku pierwotnym. Zapytano o to grupę 513 pełnoletnich mieszkańców osiedli i budynków, które powstały w ciągu dwóch ostatnich lat w pięciu największych miastach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. - Wśród ankietowanych aż 81 procent wybrało budownictwo wielorodzinne. Ponad połowę (57 proc.) stanowiły osoby w przedziale wiekowym 30-39 lat. Kolejną grupą kupującą mieszkania i domy z rynku pierwotnego były osoby w wieku od 40 do 49 lat - podaje Beata Kowalewska z serwisu Otodom.pl. Dodaje, że największą popularnością wśród respondentów cieszyły się powierzchnie od 61 do 80 m2 (29 proc.) oraz 51-60 m2 (28 proc.). - W przypadku metrażu, który przekraczał 80 mkw. aż 59 proc. stanowiło budownictwo jednorodzinne, a tylko 2 proc. właścicieli mieszkań zdecydowało się na taką powierzchnię - zwraca uwagę Jarosław Mikołaj Skoczeń, ekspert firmy Emmerson Realty. - Podobnie w przypadku preferowanej liczby pokoi. 46 proc. badanych zdecydowało się na trzy pokoje w mieszkaniu, za to aż 77 proc. właścicieli domów wybrało cztery lub więcej pomieszczeń. Właściciele mieszkań i domów najchętniej poszukują informacji dotyczących ofert z rynku pierwotnego na stronach internetowych deweloperów - tak deklaruje 60 proc. badanych. - Kolejnym źródłem informacji są portale ogłoszeniowe, z których skorzystało 47 proc. respondentów. Jest to znaczny skok w porównaniu z rokiem 2014 i 2015, gdy z tych źródeł informacji skorzystało odpowiednio 23 i 25 proc. poszukujących mieszkań i domów - podaje Beata Kowalewska. - Na trzecim miejscu są strony internetowe agencji nieruchomości, z których skorzystało 38 proc. badanych. - Aż 76 proc. ankietowanych poszukując mieszkania lub domu, skorzystało z któregoś z portali z ofertami nieruchomości, a 59 proc. kupiło za ich pośrednictwem nieruchomość - zauważa Agata Polińska z serwisu Otodom.pl. - To świetny wynik. Świadczy nie tylko o dużym zainteresowaniu tego typu portalami, ale także o ich skuteczności - ocenia.