Emeryci inwestują w nieruchomości. Felieton Grażyny Błaszczak

Emerytów nie docenił jeszcze rynek nieruchomości. Ale to powoli się zmienia.

Aktualizacja: 20.02.2017 10:32 Publikacja: 20.02.2017 05:19

Emeryci inwestują w nieruchomości. Felieton Grażyny Błaszczak

Foto: ROL

Producenci suplementów diety i kosmetyków, sieci handlowe, a nawet salony fryzjerskie wiedzą doskonale, jaki potencjał tkwi w seniorach. Zdają sobie z tego sprawę także firmy produkujące telefony czy gadżety elektroniczne, banki i inne instytucje sprzedające przedmioty, które z racji wieku są seniorom niezbędne. Emerytów nie docenił jeszcze rynek nieruchomości. Ale to powoli się zmienia.

Nie tylko dlatego, że seniorów będzie przybywało, ale też dlatego, że będą oni coraz lepszymi klientami z coraz większymi i bardziej wysublimowanymi potrzebami. Jeden z inwestorów nowoczesnych domów opieki mówił jakiś czas temu, że biznes senioralny uda się w Polsce, bo przeciętna emerytura wynosi blisko 2 tys. zł, a koszt miejsca w kompleksowym centrum dla seniora wynosi to około 900 zł więcej.

Jego zdaniem tę różnicę można pokryć z czynszu za wynajęte mieszkanie, które należy do seniora, lub brakującą kwotę mogą zapłacić dzieci, które chcą zająć lokum staruszków. Czy rzeczywiście będzie tak prosto? Chyba nie do końca. Polskie społeczeństwo nie jest jeszcze gotowe na rewolucję w tej dziedzinie, choć jednostki – tak. I słusznie.

Ale jest już na rynku nieruchomości grupa nowych klientów – seniorów, którzy nie oglądają się na potrzeby dzieci na dorobku, albo przynajmniej nie stawiają ich na pierwszym miejscu, i planują nowe życie za miastem, na emeryturze w tzw. pięknych okolicznościach przyrody – jak mówi jeden z pośredników.

Są emeryci, którzy kupują tanie mieszkania w Bornem Sulinowie, sprzedając drogie lokale w mieście. Czym Borne przyciąga? Podobno dobrym stosunkiem cen mieszkań do ich jakości, wspaniałym lasami i jeziorami oraz ciepłym przyjęciem mieszkańców.

To znacznie więcej niż widok z okna w mieście, nawet na park.

Producenci suplementów diety i kosmetyków, sieci handlowe, a nawet salony fryzjerskie wiedzą doskonale, jaki potencjał tkwi w seniorach. Zdają sobie z tego sprawę także firmy produkujące telefony czy gadżety elektroniczne, banki i inne instytucje sprzedające przedmioty, które z racji wieku są seniorom niezbędne. Emerytów nie docenił jeszcze rynek nieruchomości. Ale to powoli się zmienia.

Nie tylko dlatego, że seniorów będzie przybywało, ale też dlatego, że będą oni coraz lepszymi klientami z coraz większymi i bardziej wysublimowanymi potrzebami. Jeden z inwestorów nowoczesnych domów opieki mówił jakiś czas temu, że biznes senioralny uda się w Polsce, bo przeciętna emerytura wynosi blisko 2 tys. zł, a koszt miejsca w kompleksowym centrum dla seniora wynosi to około 900 zł więcej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu