Reklama

Jak zagranica zareagowała na protest polskich mediów

Zagraniczni dziennikarze dodają otuchy polskim kolegom.

Aktualizacja: 11.02.2021 08:35 Publikacja: 10.02.2021 18:57

Jak zagranica zareagowała na protest polskich mediów

Foto: AFP

Największe zainteresowanie akcja protestacyjna polskich mediów wywołała w USA.

„Musimy wyraźnie powiedzieć, czym to jest – atakiem na demokrację i praworządność" – napisała na Twitterze była amerykańska sekretarz stanu Madeleine Albright.

Amerykański przedstawiciel w Warszawie, charge d'affaires Bix Aliu, był bardziej oględny. „Wolne media są kamieniem węgielnym demokracji. Stany Zjednoczone zawsze będą bronić niezależności mediów" – stwierdził, nie wspominając jednak wprost o środowej akcji.

„Propozycja nowego podatku pojawia się w trakcie procesu rozkładu niezależności mediów w Polsce, która podążą drogą obraną przez Węgry" – twierdzi agencja Associated Press.

„Niezależne, prywatne media w Polsce zaczęły strajk w odpowiedzi na rządową propozycję nowego podatku, który – jak sądzą – zrujnuje wiele z nich" – pisze z kolei American Jewish Committee. „Państwowe media są wyłączone z nowego podatku" – podsumował Times of India.

Reklama
Reklama

Również na Wschodzie sceptycznie przyjęto nową propozycję. „Jej krytycy uważają, że skierowana jest nie na zbiór środków, ale na osłabienie niezależności mediów" – pisze ukraińska „Europejska Prawda".

„Inicjatywa wprowadzenia »cyfrowego podatku« aktywnie omawiana jest na poziomie UE" – przypomina za to państwowa ukraińska agencja prasowa „Ukrinform".

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Pierwsza taka biblioteka w Polsce. Metroteka, czyli książki pod ziemią na stacji metra Kondratowicza
warszawa
Ruchy miejskie nie chcą hali na Skrze. Ekspert: To dobrze skomunikowane miejsce
Warszawa
Od kontrowersji do sukcesu? Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie bije rekordy popularności
Warszawa
Labubu z automatu? Stołeczna Galeria Młociny sprzedaje figurki w oryginalny sposób
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama