Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 11.12.2017 05:12 Publikacja: 10.12.2017 20:00
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
Już ponad milion osób, a dokładnie 4,7 proc. populacji Polski, to osoby zarabiające ponad 5 tys. zł, takie, które kupują towary luksusowe – wynika z raportu Polskich Badań Czytelnictwa. Uwzględnić należy jeszcze tzw. aspirujących, czyli 12,9 proc. populacji, które nie zarabiają tej kwoty, ale czasami kupują produkty z najwyższej półki. Zazwyczaj tylko z jednej kategorii, np. ubrania i dodatki.
– Często są to osoby młodsze i może jeszcze nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, żeby używać marek luksusowych tak często, jak by chciały, ale w przyszłości, gdy będą zarabiać więcej, na pewno staną się ich lojalnymi użytkownikami. Ten wynik wyraźnie dowodzi, że kupowanie dóbr i marek luksusowych wynika bardziej z wewnętrznej potrzeby niż z ilości posiadanych pieniędzy – komentuje w raporcie prof. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Dziesiątki dziennikarzy relacjonujących działalność amerykańskiego Departamentu Obrony opuściły swoje biura w Pe...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Popularna w kręgach graczy platforma komunikacyjna Discord padła ofiarą poważnego ataku hakerskiego. Cyberprzest...
Kapitalizacja grupy zbudowanej przez Zygmunta Solorza podniosła się dziś o ponad 700 mln zł. Inwestorzy wzięli p...
„Rzeczpospolita” poszerza ofertę specjalistycznego serwisu PRO.RP.PL o nową sekcję „Podatki”, przygotowaną z myś...
Szara strefa transmisji wideo w sieci w ciągu roku wzrosła nad Wisłą o 5 proc., jednocześnie skuteczność usuwani...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas