Już ponad milion osób, a dokładnie 4,7 proc. populacji Polski, to osoby zarabiające ponad 5 tys. zł, takie, które kupują towary luksusowe – wynika z raportu Polskich Badań Czytelnictwa. Uwzględnić należy jeszcze tzw. aspirujących, czyli 12,9 proc. populacji, które nie zarabiają tej kwoty, ale czasami kupują produkty z najwyższej półki. Zazwyczaj tylko z jednej kategorii, np. ubrania i dodatki.
– Często są to osoby młodsze i może jeszcze nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, żeby używać marek luksusowych tak często, jak by chciały, ale w przyszłości, gdy będą zarabiać więcej, na pewno staną się ich lojalnymi użytkownikami. Ten wynik wyraźnie dowodzi, że kupowanie dóbr i marek luksusowych wynika bardziej z wewnętrznej potrzeby niż z ilości posiadanych pieniędzy – komentuje w raporcie prof. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.
To, że osoby aspirujące, zamożne, bogate chętniej niż reszta społeczeństwa s...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.