Netflix ma już 130 mln oglądających. Do popularnego serwisu VOD w ostatnich trzech miesiącach dołączyło 5,15 mln nowych użytkowników na całym świecie. Eksperci spodziewali się jednak przyrostu abonentów o 6,2 mln osób. Tym bardziej, że Netflix przez ostatnie 5 kwartałów za każdym razem zaskakiwał pozyskaniem większej ilości nowych abonentów niż wynikałoby to z prognoz analityków.

Czytaj także: Microsoft kupi Netflix. Tak twierdzi doświadczony analityk rynku mediów

Inwestorzy bardzo źle przyjęli wyniki Netflixa. W handlu posesyjnym wartość akcji spadała ponad 14 proc. Oznacza to zmniejszenie kapitalizacji spółki o 24 mld dolarów.

Na dodatek władze spółki zdecydowały się na obniżenie szacunków wzrostu liczby nowych abonentów na trzeci kwartał. Netflix spodziewa się pozyskać 5 mln nowych klientów (650 tys. w USA i 4,35 mln za granicą) wobec ponad 6 mln oczekiwanych przez rynek.

Na nastroje inwestorów nie wpłynęły nawet pozytywnie dobre wyniki finansowe spółki. Ostatnie 12 miesięcy to wzrost przychodów ze sprzedaży usług Netfliksa o 40 proc. i wyniosły prawie 4 mld dolarów. Zysk na czysto wyniósł 384 mln dolarów. W analogicznym okresie poprzedniego roku było to zaledwie 66 mln dolarów.