fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Rekordowe widownie Euro nie pomogą TVP. Zyskują TVN i Polsat

123RF
Wśród największych kanałów pierwsze półrocze do udanych mogą zaliczyć TVN i Polsat. Słabnie za to kondycja głównych stacji TVP, zwłaszcza TVP 2.

Widownia ćwierćfinałowego meczu Polska–Portugalia okazała się najwyższą w historii badań telemetrycznych w kraju. Według firmy Nielsen Audience Measurement spotkanie oglądało (nie wliczając pubów, restauracji i stref kibica) prawie 16 mln ludzi.

– Szczyt oglądalności nastąpił pod koniec drugiej połowy spotkania. Wtedy przed telewizorami zasiadało 17 mln Polaków – komentuje Paweł Bronisz, menedżer ds. kampanii wieloekranowych w agencji Starcom. Jak podliczyli jej eksperci, z reklam przy tym meczu TVP mogła zainkasować netto 3,2 mln zł, a Polsat 5,8 mln zł.

Wzrost tylko w TVN

Choć w czerwcu TVP 1 przyciągała spore widownie meczami polskiej reprezentacji na Euro, w całym I półroczu za wygranych branża uznaje prywatnych nadawców: Polsat i TVN. – Ten pierwszy szczególnie dużo zyskał w czerwcu dzięki Euro – sprzedał najwięcej GRP (punkty, w których mierzy się, do ilu odbiorców dotarła dana reklama przy określonej liczbie emisji – red.) i osiągnął najwyższy u...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA