fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Internauci włączają ad blocki z irytacji, a nie z obaw

Bloomberg
Co drugi użytkownik programu blokującego w sieci reklamy korzysta z niego, bo uważa serwowane mu reklamówki za nachalne i nieadekwatne do tego, co przegląda w sieci.

Najnowsze dane Global Web Index pokazują, że co trzeci internauta korzystający z ad blocka martwi się o swoją prywatność, a co czwarty nie lubi, kiedy w sieci śledzą go niezakupione lodówki i inne reklamy wpasowujące się w jego aktualne zainteresowania. Ale głównymi powodami stosowania ad blocków wciąż są irytujące cechy reklam w sieci. Aż co drugi użytkownik blokad uważa, że reklamy są zbyt agresywne i kompletnie nie pasują do tego, co ogląda w sieci. Niewiele mniej sądzi, że reklamy zajmują zbyt wielką powierzchnię na ekranie i przeszkadzają w przeglądaniu witryn, a także, że jest ich zbyt dużo i są intruzywne.

Z niedawnych statystyk tej samej firmy wynika, że w IV kw. ubiegłego roku na głównym komputerze domowym reklamy blokowało już 38 proc. internautów na świecie, a na komórkach – 37 proc. internautów (a dalsze 42 proc. deklarowało, że zamierza tak zrobić).

Użytkownicy smartfonów też narzekają głównie na nachalność reklam i zbyt...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA