fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Dwudniowy strajk stewardes Lufthansy

AFP
W czwartek Lufthansa odwołała 700 lotów z powodu 2-dniowego strajku personelu pokładowego. Odrębnie ogłosiła bilans III kwartału, w którym odczuła wzrost kosztów zakupu paliwa

Niemiecki przewoźnik przewiduje konieczność anulowania 1300 połączeń w czwartek i piątek, co piątego z 6 tys. przewidzianych w rozkładzie. Dotknie to 180 tys. podróżnych. Z tablicy lotów lotniska we Frankfurcie wynika, że anulowano kilkadziesiąt lotów po Europie i na trasach przez Atlantyk. Rzecznik linii potwierdził, że tylko we Frankfurcie zostanie odwołane 7 listopada ok. 400 lotów, 250 z Monachium i trochę z mniejszych lotnisk, co łącznie da 700 połączeń.

- Na obu terminalach jest spokojnie — powiedziała Reuterowi rzeczniczka lotniska we Frankfurcie, bo wielu podróżnych przebukowało się na loty innych linii i nie pojawiło się na lotnisku.

Pracownicy pokładowi zrzeszeni w związku UFO, który wezwał do strajku, zostawili otwartą możliwość kontynuowania akcji protestacyjnej po piątku, ale może do tego nie dojdzie, bo prezes Carsten Spohr ogłosił w czwartek nowe rozmowy ze związkami zawodowymi, także z UFO.

Odrębnie grupa Lufthansy podała, że jej zysk operacyjny EBIT zmalał w III kwartale o 8 proc. do 1,3 mld euro z powodu większych kosztów zakupu paliwa. Grupa potwierdziła jednak zakładany roczny EBIT na poziomie 2-2,4 mld euro, lekki wzrost obrotów, które w kwartale poprawiły się o 2 proc. do 10,2 mld euro. Zysk netto wzrósł o 4 proc. na skutek zmian w księgowaniu.

Rachunek za paliwo przekroczył o 171 mln euro wielkość sprzed roku, co jedynie częściowo udało się zrównoważyć obniżeniem kosztów w innych dziedzinach — wyjaśniono w komunikacie. W całym roku grupa spodziewa się wydania 6,98 mld euro na paliwo, o 650 mln więcej wobec 2018 r.

Lufthansa ogłosiła nowy program zmierzający do wypracowania 90 mln euro dodatkowych oszczędności w Austrian Airlines dzięki wymianie części samolotów na bardziej ekonomiczne i zwiększeniu wydajności pracy z jednoczesnym obniżeniem kosztów osobowych. Nie wyklucza zmniejszenia zatrudnienia w tej filii.

Oszczędności w Brussels Airlines i Lufthansa Cargo zostaną osiągnięte dzięki większej synergii z innymi liniami należącymi do grupy i częściowej wymianie floty. Eurowings nadal ponosi straty, po 9 miesiącach zwiększyła je do 104 mln euro z 98 mln rok temu, ale działania naprawcze zaczynają dawać pierwsze rezultaty: w III kwartale ta tania linia poprawiła zysk operacyjny o 39 proc.

Lufthansa potwierdziła globalne założenia dla całego roku, obniżyła natomiast dotyczące działu przewozu frachtu z powodu trudnej sytuacji na rynku.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA