Najbardziej punktualne linie lotnicze i lotniska na świecie. Bez Polski

W czasach największych wyzwań dla światowego lotnictwa najbliżej rozkładu trzymają się japońskie Japan Airlines (JAL) i tokijskie lotnisko Haneda — wynika z rankingu firmy analitycznej Cirium.

Aktualizacja: 11.06.2021 12:21 Publikacja: 11.06.2021 10:42

Foto: Bloomberg

Jako rejs punktualny Cirum uznało wszystkie te, które miały +/- 15 minut odchylenia od rozkładu. A w tym rankingu, w którym znalazło się po 20 portów z każdego kontynentu, nie zmieściło się żadne lotnisko z Polski, ani żadna polska linia lotnicza.

Na dalszych miejscach, za JAL znalazły się Hawaiian Airlines, rosyjskie Red Wings i kolumbijska Avianca — wynika z majowego „On-Time Performance Report".

W Europie w maju 2021 najbardziej trzymały się rozkładu poza wspomnianymi Red Wings, hiszpański niskokosztowy Vueling, za nimi Iberia, KLM i Aerofłot.

Wśród globalnych lotnisk tuż za Hanedą, która odnotowała 96,86 punktualnych startów i lądowań były moskiewskie Szeremietiewo, Minneapolis, Detroit i Filadelfia, a także Amsterdam (91,48 proc.). Na samym końcu światowego rankingu znalazło się Miami z wynikiem 83,14 proc. punktualności. Wśród lotnisk mniejszych najwyżej trafiło barcelońskie El Pratt (93,02 proc.), a wśród małych najwyżej w Europie znalazła się rywalizujące z warszawskim Lotniskiem Chopina o Vaclav Havel Airport w Pradze (94,53). Za nimi Nowosybirsk, Oslo i Pułkowo w St. Petersburgu.

Cirium informuje również, że w maju 2021 było o 117 proc. więcej rejsów na świecie, niż przed rokiem. Tyle, że większość z nich, to przeloty krajowe, które z powodu mniejszych ograniczeń sanitarnych zaczęły odbudowywać się jako pierwsze. — Wreszcie można spróbować wrócić z naszym raportem, bo lotnictwo zaczęło się odradzać. A w 2021 pojawiły się nowe czynniki jakich nie notowaliśmy rok wcześniej, a które opóźniają starty samolotów. Czyli powraca zatłoczona przestrzeń powietrzna, kolejki maszyn czekających na start i pasażerowie transferowi, którzy przylatują spóźnionymi rejsami. To wszystko nie istniało w 2020, ale powoli wraca i będzie z pewnością odczuwalne w kolejnych latach — komentował wyniki raportu prezes Cirium, Jeremy Bowen.

Dwadzieścia największych światowych lotnisk przyjęło ponad pół miliona rejsów, czyli jedynie o 4 proc. mniej niż w lutym 2020, kiedy zaczynała się pandemia i nie było jeszcze ograniczeń w lataniu. Co ciekawe globalna punktualność była o 3 pkt proc. wyższa niż rok temu.

Jako rejs punktualny Cirum uznało wszystkie te, które miały +/- 15 minut odchylenia od rozkładu. A w tym rankingu, w którym znalazło się po 20 portów z każdego kontynentu, nie zmieściło się żadne lotnisko z Polski, ani żadna polska linia lotnicza.

Na dalszych miejscach, za JAL znalazły się Hawaiian Airlines, rosyjskie Red Wings i kolumbijska Avianca — wynika z majowego „On-Time Performance Report".

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec