Umowę zawarł dział samolotów wojskowych i rolniczych Embraera, którego nie dotyczy fuzja z Boeingiem. WEG Industries to brazylijska firma z Jaragua do Sul, produkująca silniki elektryczne, generatory prądu, transformatory, działa w ponad 100 krajach

Pierwszy próbny lot z użyciem elektrycznego silnika opracowanego przez obie firmy przewidziano w 2020 r. Zostanie zamontowany w jednosilnikowej awionetce EMB-203 Ipanema produkcji Embraera, używanej do opryskiwania zasiewów.

- Zawierając tę umowę o rozwoju technologii z WEG łączymy ponad 100 lat innowacji obu wiodących firm w tworzeniu wiedzy i wzmacnianiu łańcucha dostaw oraz zwiększamy konkurencyjność Brazylii na światowym rynku — powiedział w Sao José dos Campos wiceprezydent Embraera ds. inżynierii i technologii, Daniel Moczydlower.

- Nasza technologia napędów rozwijana od lat w sprawdzonych zastosowaniach w pociągach, autobusach., ciężarówkach i łodziach utorowała drogę temu fascynującemu projektowi współpracy naukowo-technologicznej. Razem z Embraerem będziemy pracować nie tylko nad elektrycznym napędem dla samolotów, ale też nad zwiększeniem technologicznych możliwości WEG, Embraera i Bazylii, wznosząc nasz kraj na jeszcze wyższy poziom konkurencji — powiedział dyrektor działu automatyki WEG, Manfred Peter Johann.

Po przetestowaniu nowych technologii w laboratorium powstanie doświadczalny samolot na bazie EMB-203 Ipanema, w którym dojdzie do zintegrowania skomplikowanych systemów i do ich sprawdzenia na ziemi. — Naszym celem jest wykonanie pierwszego próbnego lotu tej maszyny w 2020 r. — powiedział dyrektor Johann