- Nie jesteśmy potencjalnymi kupującymi, więc nie uczestniczymy w procedurze sprzedaży — powiedział na inferencji prasowej w Paryżu i dodał, że przewoźnik nie ma dostępu do danych dotyczących Alitalii.

Zainteresowanie kupnem jej, ale po restrukturyzacji wyraziła Lufthansa, główna linia Sojuszu Gwiezdnego mająca własne joint venture w lotach nad północnym Atlantykiem. Janaillac stwierdził, że ze względu na znane dotychczas oferty, istnieje ryzyko wyjścia Alitalii ze Skyteamu i ze wspólnych lotów nad północnym, Altantykiem, co miałoby ujemny wpływ na AF-KLM.

Francusko-holenderski przewoźnik i Delta zmienili w 2017 sojusz północnoatlantycki wprowadzając do niego Vrgin Atlantic, która miała odrębną spółkę z Deltą. — My także pracujemy nad nowym joint venture nad Atlantykiem z konkretną rolą dla Alitalii, bo byłoby niedobrze nie mieć jej jako partnera, a mieć jako konkurenta na tych szlakach — powiedział Janaillac.

Linie lotnicze interesują się włoskim rynkiem z powodu dużego popytu na turystyczne wizyty w tym kraju.