Pakiet brutto zamówień koncernu z Chicago zmalał o 77 proc. do 246 samolotów, a po rezygnacjach lub zamianie modeli wyniósł zaledwie 54 sztuki wobec 893 rok wcześniej

Po uwzględnieniu zamówień samolotów z poprzednich lat, które nie zostaną prawdopodobnie nigdy dostarczone klientom, liczba zamówień okazała się ujemna na poziomie 87 sztuk. W związku z tym współczynnik book-to-bill oznaczający proporcję samolotów zamówionych do dostarczonych zmalał do minus 0,23.

W grudniu anonimowi klienci zrezygnowali z kupna trzech B787-9, inny anulował kupno jednego B787-8. Po uziemieniu MAX-ów w marcu Boeing miał po 10 miesiącach zamówienia na ponad 5400 samolotów bliskiego i dalekiego zasięgu. Dostawy zmalały o 53 proc. do 380 sztuk z powodu niedostępności MAX-ów.

Airbus pozyskał w 2019 r. 768 zamówień netto i przekazał klientom rekordową liczbę 863 maszyn.

Analitycy oceniają, że Boeing tracił po około miliardzie dolarów co miesiąc z powodu uziemienia, a w III kwartale podał o niemal 3 mld dolarów ujemnych przepływów gotówki. Bilans IV kwartału ogłosi 29 stycznia — informuje Reuter.