Awaria systemu Ryanaira wywołała chaos na lotniskach

Tymczasowa awaria na stronie internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira spowodowała ogromny chaos i opóźnienia samolotów na wielu europejskich lotniskach.

Aktualizacja: 15.09.2019 10:34 Publikacja: 15.09.2019 10:20

Awaria systemu Ryanaira wywołała chaos na lotniskach

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz

W sobotę 14 września doszło do zawieszenia systemu irlandzkiego przewoźnika. Pasażerowie nie mogli odprawić się ani pobrać informacji o swoim locie ze strony internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira, co wywołało masę skarg na przewoźnika oraz gigantyczne kolejki na lotniskach w całej Europie.

Pasażerowie byli wściekli z powodów utrudnień i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ odprawa z wyprzedzeniem w systemie internetowym Ryanaira jest dużo bardziej opłacalna niż ta na lotniskach w dniu wylotu, za którą trzeba zapłacić aż 55 funtów (ok. 260 zł). Na stronie i aplikacji Ryanaira można zaś dokonać tego zupełnie za darmo (bez rezerwacji miejsca), jedyny warunek jest taki, że trzeba się odprawić wcześniej. 

Czytaj także:  Pasażerowie Ryanaira byli „więzieni” na schodach. Samolot odleciał bez nich 

Jak pisali podróżni na Twitterze, awaria systemu Ryanaira spowodowała w sobotę rano wielki chaos między innymi na międzynarodowych lotniskach w Wielkiej Brytanii i Włoszech - Londyn-Stansted i Rzym-Ciampino, obsługujących tanie linie lotnicze. Osoby, które nie zdążyły odprawić się przez internet, tłoczyły się na hali w długich kolejkach, natomiast ci, którzy już się odprawili, nie mieli dostępu do swoich kart pokładowych w aplikacji mobilnej i nie mogli przejść przez bramki.

Ryanair przyznał w komunikacie, że w nocy z piątku na sobotę wykryto awarię systemu, która przyczyniła się do problemów z odprawami i wejściem na pokład. Zdaniem przewoźnika jednak, kłopoty na lotniskach były nieznaczne. 

- Dziś rano (14 września - red.), dotknęła nas awaria systemu, która spowodowała krótkie opóźnienia w odprawach i przejściu przez bramki. System został już naprawiony i loty odbywają się normalnie. Przepraszamy za wszelkie wywołane tym utrudnienia - powiedział rzecznik Ryanaira, cytowany przez dziennik The Independent.

W sobotę 14 września doszło do zawieszenia systemu irlandzkiego przewoźnika. Pasażerowie nie mogli odprawić się ani pobrać informacji o swoim locie ze strony internetowej i aplikacji mobilnej Ryanaira, co wywołało masę skarg na przewoźnika oraz gigantyczne kolejki na lotniskach w całej Europie.

Pasażerowie byli wściekli z powodów utrudnień i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ odprawa z wyprzedzeniem w systemie internetowym Ryanaira jest dużo bardziej opłacalna niż ta na lotniskach w dniu wylotu, za którą trzeba zapłacić aż 55 funtów (ok. 260 zł). Na stronie i aplikacji Ryanaira można zaś dokonać tego zupełnie za darmo (bez rezerwacji miejsca), jedyny warunek jest taki, że trzeba się odprawić wcześniej. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec