Reklama

Skandal w rosyjskim koncernie lotniczym

Były rządowy ochroniarz, który został wiceprezesem największego koncernu lotniczego Rosji, jest podejrzany o wielomilionowe przekręty.

Aktualizacja: 11.10.2018 19:10 Publikacja: 11.10.2018 17:33

Skandal w rosyjskim koncernie lotniczym

Foto: Bloomberg

Rosyjscy śledczy poprosili sąd w Moskwie o aresztowanie Siergieja Gierasimowa, wiceprezesa państwowej korporacji lotniczej OAK - producenta m.in rosyjskiego samolotu Sukhoi Super Jet. Menadżer jest podejrzany w sprawie o przestępstwa gospodarcze „wyjątkowo dużych rozmiarów”. Śledczy chcą, by sąd aresztował menadżera na dwa miesiące. 

Według informacji gazety Kommersant wczoraj funkcjonariusze rosyjskiej bezpieki FSB i Komitetu Śledczego Rosji przeszukali kilkanaście miejsc w Moskwie związanych z podejrzanym, w tym jego gabinet i mieszkanie i przejęli dziesiątki dokumentów i sprzętu elektronicznego. Zgodę na przeszukania wydał sąd.

Kommersant podnosi, że przekręty dotyczyły prawdopodobnie wykonania zamówień rządowych, w tym związanych z projektowanie, wykonaniem i montowaniem wnętrz samolotów, które jako wiceprezes, Gierasimow nadzorował. Sprawa miała ujrzeć światło dziennie przy okazji innego śledztwa, gdzie głównym oskarżonym o wielomilionowe przestępstwa gospodarcze był Jarosław Odincew były szef specjalnego oddziału obsługującego przewozy dla rosyjskich vipów tak rządowych jak i biznesowych - SŁO Rossija.

To Rossija zakupiła najdroższe śmigłowce włoskiej firmy Leonardo Helicopters (????? Agusta Westland). Te maszyny szczególnie upodobał sobie premier Dmitrij Miedwiediew. Odincew wraz z kilkoma innymi osobami osądzony w 2017 r. i skazany na wieloletni pobyt w kolonii karnej.

Gierasimow o branży lotniczej nie miał pojęcia. Od 1998 r do 2014 służył w Federalnej Służbie Ochrony (odp. polskiego BOR). Potem awansował na doradcę prezesa OAK ds. współpracy z organami rządowymi.

Reklama
Reklama

Osiadł na lukratywnej posadzie wiceprezesa wielkiego koncernu, ale widać, że tłustego wynagrodzenia było mu za mało.

Transport
Czeski Smartwings jednak nie dla LOT-u. Wygrali Turcy
Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama