Reklama

Francuscy naukowcy: Zakażamy się w barach i restauracjach. W transporcie publicznym i sklepie - nie

Spędzanie czasu w barach i restauracjach zwiększa ryzyko zakażenia koronawirusem - stwierdzili francuscy naukowcy. Ich zdaniem wielkim ryzykiem nie jest korzystanie z komunikacji zbiorowej i zakupy w sklepach.

Aktualizacja: 17.12.2020 21:52 Publikacja: 17.12.2020 21:37

Francuscy naukowcy: Zakażamy się w barach i restauracjach. W transporcie publicznym i sklepie - nie

Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski

qm

Najnowsze badanie potwierdza, że kontakty towarzyskie i jedzenie poza domem to znacznie bardziej niebezpieczne czynności, niż korzystanie z transportu publicznego czy zakupy. Naukowcy z francuskiego Instytutu Pasteura próbowali dowiedzieć się, jakie czynniki - takie jak wykonywane zawody, rodzaj transportu, odwiedzane miejsca - wpływają na to, że mieszkańcy Francji zakażali się koronawirusem.

- Zauważyliśmy zwiększone ryzyko związane z odwiedzaniem barów i restauracji - powiedział Arnaud Fontanet, epidemiolog i członek rady naukowej, wspomagającej rząd w walce z pandemią. Badanie nie zostało jeszcze zrecenzowane. Przeprowadzono je w październiku i listopadzie, gdy we Francji dopiero wprowadzano godzinę policyjną, a następnie kolejne restrykcje, które stopniowo doprowadziły do częściowego lub całkowitego zamknięcia większości zakładów pracy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1345
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Świat
„Cena życia w Rosji od zawsze była niska” – Prof. Ponomariow o wojnie Putina i zagrożeniu dla Polski
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1344
Świat
Sztuczna inteligencja jako broń geopolityczna. Sterowani AI, rządzeni przez mocarstwa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1343
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama