Reklama
Rozwiń
Reklama

E-sklepy nie dostosowały się do obecnych przepisów o prawach konsumenta

Nieprawidłowy termin na odstąpienie od umowy czy brak informacji o sposobie i terminie zapłaty za towar to niektóre z uchybień sklepów internetowych.

Aktualizacja: 13.11.2015 19:26 Publikacja: 13.11.2015 18:50

E-sklepy nie dostosowały się do obecnych przepisów o prawach konsumenta

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż internetową mają 21 obowiązków informacyjnych względem klientów. Wynikają one z ustawy o prawach konsumenta. Pierwsze 10 miesięcy obowiązywania tych regulacji pokazuje jednak, że e-sprzedawcy mają problemy z nałożonymi na nich obowiązkami informacyjnymi. Takie wnioski wynikają z raportu firmy Rzetelnyregulamin.pl zajmującej się prawem e-commerce.

Sklepy internetowe wciąż informują konsumentów o tym, że mają 10, a nie 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki podpisał jedenaście ustaw, zawetował dwie. Czego dotyczą?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
W sądzie i w urzędzie
Małżeństwa jednopłciowe będą uznawane w Polsce? Adwokaci: wyrok TSUE to kamień milowy
Praca, Emerytury i renty
Raport ZUS pokazuje kto choruje najrzadziej. Jest zaskoczenie
Spadki i darowizny
O ważności wydziedziczenia i zachowku. Jak napisać skuteczny testament?
Konsumenci
Sąd Najwyższy: import podrobionych towarów z Chin to nie obrót podróbkami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama