Reklama

UOKiK: Centrum Medyczne św. Franciszka diagnozuje seniorów i naciąga na drogie pakiety medyczne

Seniorzy skarżą się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że są zapraszani na bezpłatne badania - w rzeczywistości zawierają umowę o usługi medyczne. Pakiety medyczne kosztują nawet 16 tys. zł, a za zerwanie umowy spółka pobiera wysokie kary.

Aktualizacja: 29.03.2018 16:48 Publikacja: 29.03.2018 12:42

UOKiK: Centrum Medyczne św. Franciszka diagnozuje seniorów i naciąga na drogie pakiety medyczne

Foto: Adobe Stock

Do UOKiK napływają skargi od konsumentów (z Łodzi, Wrocławia, Warszawy) na działania Centrum Medycznego św. Franciszka (CMSF). Oferta jest skierowana głównie do seniorów.

W jaki sposób działa przedsiębiorca?

Konsument zostaje przez telefon zaproszony na bezpłatne badanie EKG. Jak pisze do UOKiK jedna z poszkodowanych osób, polegało na badaniu palca wskazującego. Przedstawiciele spółki informują, że stan zdrowia konsumenta jest zły i proponują pakiety medyczne, które kosztują od 4 do 16 tys. zł i często oznaczają konieczność zaciągnięcia kredytu.

Wątpliwe diagnozy

Seniorzy skarżą się, że zostali wprowadzeni w błąd. Wielu z nich nie wiedziało, że celem spotkania jest sprzedaż usług medycznych. Osoby, które chcą rozwiązać umowę, muszą płacić wysokie kary. Wątpliwości budzi także rzetelność przeprowadzanych w tracie pokazów badań oraz przedstawianej w ich wyniku diagnozy stanu zdrowia.

Rzecznik konsumentów pomoże

- Ostrzegamy przed zaproszeniami na bezpłatne badania, często jest to po prostu sprzedaż. Jeżeli ktokolwiek z państwa uważa, że został wprowadzony w błąd przez Centrum Medyczne św. Franciszka, proszę o kontakt z rzecznikiem konsumentów. Wszczęliśmy postępowanie wyjaśniające w sprawie tej spółki. Już teraz prosimy seniorów, aby byli szczególnie ostrożni – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Zawarłeś umowę z Centrum Medycznym św. Franciszka? Bezpłatną pomoc znajdziesz w:

Reklama
Reklama

- oddziałach Federacji Konsumentów,

- u rzecznika konsumentów w twoim mieście lub powiecie.

Zadzwoń na infolinię konsumencką

- 801 440 220 lub 22 290 89 16,

- lub napisz e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl.

Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Prawo drogowe
Nadchodzą kolejne podwyżki dla kierowców. Opłata wzrośnie aż trzykrotnie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy powiedział, co trzeba zrobić, żeby zasiedzieć działkę sąsiada
Prawo karne
Kamery nagrały, jak pielęgniarka bije pacjenta. Sąd Najwyższy wydał wyrok
Sądy i trybunały
Ekspert o rozporządzeniu ministra Żurka. „Dbamy przede wszystkim o swoich"
Reklama
Reklama