fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

Konsumenci mają problem z umowami zawartymi przez telefon

123RF
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie przeciwko sprzedawcom książek telefonicznych z Dąbrowy Górniczej. Konsumenci skarżą się, że po odstąpieniu od umowy zakupu produktów nie dostają zwrotu pieniędzy lub otrzymują go po bardzo długim czasie.

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko dwóm przedsiębiorcom: Optima Daniel Biernat oraz Sołtysik Marcin Matel, którzy prowadzą działalność przez spółkę „Omega" w Dąbrowie Górniczej. Firma sprzedaje książki telefoniczne oraz czujniki tlenku węgla przez telefon. Urząd podjął działania po skargach konsumentów, którzy nie otrzymywali pieniędzy, albo musieli na nie długo czekać po prawidłowym odstąpieniu od umowy zawartej na odległość:

(...) odesłałam powyższą książkę wraz z paragonem zakupu. Od trzech miesięcy nie mogę doprosić się zwrotu gotówki (79,90 zł). Pomimo tego, iż w 3 pismach z żądaniem zwrotu należności (...) do tej pory brak reakcji.

Wszczęte postępowanie może zakończyć się wydaniem decyzji zakazującej stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nakładającej karę pieniężną w wysokości do 10 proc. obrotu.

Przedsiębiorco pamiętaj, jeżeli sprzedajesz na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa musisz zwrócić wszystkie płatności otrzymane od konsumenta, również koszty doręczenia. Masz na to 14 dni od dnia, w którym dostałeś informację, że odstępuje on od umowy. Możesz się wstrzymać ze zwrotem pieniędzy do czasu kiedy otrzymasz towar lub dowód jego odesłania.

Konsumencie pamiętaj, gdy kupujesz przez telefon lub Internet, masz 14 dni na zmianę decyzji i odstąpienie od umowy. Wystarczy, że przekażesz sprzedawcy wypełnione oświadczenie. Towar odsyłasz przedsiębiorcy, a on oddaje ci pieniądze wliczając koszty najtańszej dostawy w ofercie sklepu. Ty ponosisz jedynie koszt odesłania towaru. Więcej informacji znajdziesz na prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Jeśli nie wiesz, jakie masz prawa, skorzystaj z bezpłatnej pomocy. Zadzwoń na 801 440 220 lub napisz na adres porady@dlakonsumentow.pl. Pomoc znajdziesz też u Rzeczników Konsumentów i Inspekcji Handlowej. W przypadku zakupów w innym kraju UE, szukaj wsparcia w jednym z Europejskich Centrów Konsumenckich.

Źródło: UOKiK
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA